Bemutatta új versenyzőjét a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságra készülő Romeo Ferraris; az olasz csapat alaposan meglepett mindenkit, hiszen ismét egy kiváló formaautós pilótának ad lehetőséget. 


Az Alfa Romeo Giulia ETCR-t építő alakulat eredetileg Jean-Karl Vernay-vel dolgozott volna együtt, ám a francia pilóta nemrég - némileg váratlanul - a Hyundai-hoz szerződött. Helyét a monacói Stefano Coletti veszi át, aki vezetett már F1-es autót, és indult az Indycarban is. 
Coletti neve leginkább a GP2 (ma már Formula 2) kapcsán lehet ismerős, a kezdeti formaautós sikerek után ugyanis 2011 és 2014 között négy évet húzott le az F1 előszobájában. Ezalatt megnyert hét futamot, és összesen 15-ször állt a dobogón.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
TEGNAP 18:21
2011-ben Abu Dhabiban tesztelhette a Torro Rosso STR06-ot, ám mivel az igazán átütő siker elmaradt, az F1-be nem sikerült bekerülnie. 2015-ben kipróbálta magát az Indycarban (KV Racing, legjobb eredmény egy 8. hely), majd a sportkocsi versenyzésben (összetett harmadik az ELMS P2-ben). 

Coletti-indycar.jpg

Fotó: Eurosport

2017-ben még ment pár futamot a GP2-ben, ám az utána következő három szezonban inaktív volt. Tavaly tért vissza, és az International GT Openben próbálkozott egy Bentley Continentallal. 
"Nagyon megörültem, mint a Romeo Ferraris felkért erre a szezonra. Hatalmas motivációt ad, hogy bíznak bennem, pedig a túraautós tapasztalatom majdnem egyenlő a nullával. A legjobbamat akarom nyújtani, hogy megháláljam ezt. Szeretnék köszönetet mondani Michela Cerrutinak és Mario Ferrarisnak, hiszen egy ilyen lehetőség nem mindennap találja meg az embert. Nagy kihívás lesz szorosan együttműködni egy gyártóval, és fejleszteni egy új autót, de nem félek tőle, sőt, lendületet ad. Alig várom, hogy pályára hajthassak"
- fogalmazott Coletti. 
Erre hamarosan lehetősége is lesz, hiszen jövő héten a Romeo Ferraris is megkezdi a felkészülést Vallelungában. A látványos bemutatók után ez lesz a Gulia első valódi tesztje. 
Begin Mailchimp Signup Form#mc_embed_signup{background:#fff; clear:left; font:14px Helvetica,Arial,sans-serif; width:100%;} /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */End mc_embed_signup
Coletti számára nem jelent majd teljesen újdonságot az elektromos hajtás, hiszen 2015-ben tesztelte a Team Aguri Formula E autóját a Donington Parkban. 
A csapat indoklása szerint azért esett a választás Colettire, mert gyors, a túraautó versenyzés szempontjából pedig még ifjú, ami egy teljesen új koncepció esetén előny lehet. Ez rövid időn belül a második alkalom, hogy a Romeo Ferraris egy formaautós tehetséget hoz át a túraautózásba. 2018-ban Kevin Cecconnak adtak lehetőséget, aki egy győzelemmel és hat dobogóval hálálta meg a bizalmat. 

Stefano-Coletti-copy.jpg

Fotó: Eurosport

WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05