Tegnap Marcello Lotti hivatalosan is felvállalta, hogy az ő születendő gyermeke a nemrégiben bejelentett új TC3 International Series, ahol széria közeli, olcsó versenyautókat szeretne egymásnak ereszteni egy jól működő teljesítménykiegyenlítő rendszerrel balanszírozva.
A WTCC megalapítója és egykori vezetője egy rövid interjúban árult el újabb részleteket a 2015-re tervezett sorozatról, többek között azt, hogy 8 csapat és 24 autó alkotná a mezőnyt, azaz háromautós csapatokkal számol. Lotti szerint a gyártók részéről komoly az érdeklődés egy ügyfélautókon alapuló kategóriára iránt, és néhány konkrét típust is megnevezett, amelyből kiváló TC3-as autó épülhetne.
Íme Lotti autói:
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
SEAT León Cup Racer. Lotti szerint ez a kocsi jelenlegi formájában is tökéletesen megfelel az elképzeléseinek.

SEAT_Leon_cup_racer

Fotó: Eurosport

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde. Tudtommal egyelőre csak utcai változat létezik egy 1.8-as turbómotorral. A BoP ezt még simán kimozogja.

Alfa-Romeo-Giulietta-Quadrifoglio-Verde

Fotó: Eurosport

Ford Focus RS. Az új változat 2015-ben érkezik, úgyhogy a kampány szempontjából jó az időzítés. Az utcai változatban egy 2.3-as turbómotor lesz, amit a BoP menedzselni tud.

Ford_focus_RS

Fotó: Eurosport

Honda Civic Type-R. Idén mutatták be az új változat prototípusát, az időzítés tehát a japánoknak is tökéletes. Az utcai változat 2.0 literes turbóval készül.

2015-honda-civic-type-r

Fotó: Eurosport

Mercedes CLA 45 AMG. A német gyárnál kifejezetten ügyfélautónak szánták, és a bemutatáskor hangsúlyozták, többféle változat is épülhet belőle, hogy a lehető legtöbb bajnokságban indulhasson. Eredetileg ez is egy 2.0 literes turbót kapott, ami passzol a képbe.

Mercedes-Benz-CLA-45-AMG

Fotó: Eurosport

Opel Astra OPC. A márka 2013-ban mutatta be új kupás autóját, amiben egy 2.0 literes turbó motor van.

Opel Astra OPC

Fotó: Eurosport

Volkswagen Golf GTi Cup. Ebből az autóból is van már egy kupás változat, nem meglepő módon 2.0 literes turbó motorral.

Volkswagen_Golf_cup

Fotó: Eurosport

Ha az ember tüzetesen végignézi ezt a listát, nagyon hamar világossá válik, mit tervez az olasz góré. Most, hogy nincs igazán sok pénz az autósportban, nem akarja megváltani a világot, inkább egy jól működő szabályrendszerben igyekszik összefogni a gyártók már jelenleg is meglévő, vagy tervezett ügyfélautóit.
A SEAT, a Mercedes, az Opel és a Volkswagen már kész versenyautó (mindegyik 2.0 literes turbómotorral), a maradék pedig sportos utcai gép, amiből kisebb átalakításokkal könnyen lehet versenytechnikát készíteni. És valóban nem kell más hozzá, mint egy jól működő teljesítménykiegyenlítő rendszer, ami egy szintre hozza a résztvevőket.
Ami továbbra is beszédes, az a 2.0 literes turbómotorok gyakori feltűnése az említett autók kapcsán. Egyre erősebb bennem a gyanú, hogy a Francois Ribeiro által tavasszal említett "WTCC2" és a Lotti által most bejelentett TC3 valójában egy és ugyanaz. Ellenkező esetben egy teljesen értelmetlen háború indulna a túraautósportban, amit a formaautósok egyszer már végigjátszottak, és sokan bele is buktak. Remélem, az FIA, Lotti és az Eurosport Events nem esik bele ebbe a hibába.
Bár nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a második TC3-as sajtóanyagban már nem szerepeltek az F1-el közösen tervezett futamok, és nem lepne meg, ha végül kiderülne, ez a csak hangulatkeltés volt. Persze ki tudja...
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22
WTCR
Nagy Daninak a kvali után akár a dobogó is elérhető Szlovákiában
08/05/2021 10:23