Úgy tűnik, megszületett a döntés a csapatokat igencsak megosztó kérdésben, és az FIA jövőre beengedi a 2013-as specifikációjú 1.6 turbós WTCC autókat a Túraautó Európa-bajnokság mezőnyébe. Van, aki most köpköd, és olyan is, aki örül, hiszen az éremnek ezúttal is két oldala van.
Az elmúlt két év során a 2011 előtti WTCC-s autók (szívó 2.0 literes) jelentették a csúcskategóriát az ETCC-ben, bár a kupás SEAT Leónok egy-egy jobb pilóta kezében néha komoly fejtörést okoztak nekik. Jövőre azonban mindkét géposztály háttérbe szorul majd, a kifutó WTCC-s technikákkal szemben ugyanis esélyük sem lesz.
Mindez azt jelenti, hogy az eddig szívó 2.0 literes autókkal vagy kupás SEAT-okkal (pl. a Zengő Junior Team) versenyző csapatok választás elé kerülnek. Vagy beruháznak (nem keveset), és vesznek 1.6 turbós autót, vagy elfogadják, hogy ugyanazért a pénzért mint eddig jövőre "csak" a kategóriaelsőségért harcolhatnak, és az abszolút győzelmet elfelejthetik. A harmadik lehetőség pedig, hogy lelépnek, és mondjuk átmennek az új SEAT León Európa-kupában, vagy az ADAC Procar sorozatba, ahol tudtommal továbbra is a szívó 2.0 literes marad a csúcskategória.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
Az Eurosport Events által kiadott tájékoztató szerint 2014-ben négy géposztály lesz az ETCC-ben: az 1600T (kifutó WTCC-s autók), az S2000 (szívó 2.0l-es ex-WTCC), az S1600 (főleg a kis Fiesták) és az SMT (Single Make Trophy a kupás SEAT-oknak.) Az újonnan épített León Supercopával viszont nem lehet majd indulni az EB-n.

ETCC_general

Fotó: Eurosport

2014-ben is öt fordulóból áll a sorozat, és sajnos megint nem lesz hungaroringi hétvége. Íme az előzetes ETCC versenynaptár:
Április 20. - Paul Ricard (FRA)Május 11. - Szlovákiaring (SVK)Május 25. - Salzburgring (AUT)Június 22. - Spa-Francorchamps (BEL)Szeptember 28. - TBA
Az első négy forduló során tehát a WTCC betétfutama lesz a sorozat, szeptemberben pedig valószínűleg egy önálló versenyt rendeznek, a világbajnokságtól függetlenül.
A hétvégék programjában egy 30 perces szabadedzés, egy szintén félórás időmérő, egy 15 perces warm-up és két egyenként 50 km-es futam (egy gördülő-, és egy állórajtos) szerepel majd.
Az ETCC hivatalos gumiszállítója a Yokohama lesz (árak: 18-as: 305 euró/db, 17-es 285 euró/db, 15-ös 250 euró/db), az üzemanyagot pedig a Panta biztosítja.
A bajnokságra január 14-e és március 31-e között lehet nevezni. Az 1600T kategóriában 20.000 euró az egész éves nevezési díj, egy-egy futamra pedig 5140 euróért lehet beugrani. Az S2000-ben és az SMT-ben 15.500 euró a teljes szezon, és 4220 egy futam, az S1600-ban 7750/2110 euró a beugró.
Az Eurosport jövőre is beszámol az ETCC versenyekről. A WTCC-vel közös hétvégéken csúsztatott közvetítés lesz (egyelőre nem tiszta, hogy már vasárnap, vagy az eddigiekhez hasonlóan csak kedden), az önálló versenyen viszont élő.
A hivatalos beszámoló szerint 2013-ban 20%-kal nőtt az ETCC futamok nézettsége a megelőző szezonhoz képest.
Fotó: WTCC Media, ETCC Media
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
15/05/2021 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00