A teljesítmény-kiegyenlítést senki sem szereti. Ám akik átlátják a túraautózás (és lassan a motorsport nagy részének) helyzetét, azt is értik, hogy sajnos szükség van rá.
A BoP megkerülhetetlen, éppen ezért, ha már kihagyni nem lehet az életünkből, érdemes a lehetséges mértékig finomítani, tökéletesíteni.
A jelenlegi rendszer nem rossz, de hibátlannak sem nevezhető. Egy ideje már nincs minden második hétvégén BoP-változtatás, és hatalmas kilengéseket sem él át a rendszer, de még így is előfordul, hogy egy gyártó egyik hétvégéről a másikra a mezőny elejéből a sereghajtók közé esik vissza.
WTCR
Ha végleg kiszáll a Lynk&Co, nagy bajba kerülhet a WTCR
8 ÓRÁJA
A jelenlegi rendszer két szinten működik. Maga a TCR-kategória meghatározza a BoP-t, amely minden bajnokságra egyformán érvényes. Itt írják elő az autók kötelező alapsúlyát, a minimális hasmagasságot és a pontos felhasználható motorerőt. Ezt a TCR-kategória technikai bizottsága tetszőleges időpontokban változtathatja, bár az utóbbi években szezon közben már csak minimális módosításokra került sor.
Erre a WTCR-ben rájön a súlykompenzáció, ami csak erre a bajnokságra érvényes, és a legutóbbi két hétvége alapján oszt ki a BoP-n felüli pluszsúlyokat.
Fulín ezzel szemben egy radikális változtatásokat tartalmazó elképzelést fogalmazott meg, amely a kompenzációs súlyokat eltörölné, és gyakrabban adna lehetőséget a BoP-változtatásra.

Petr Fulin a 2021-es mosti WTCR-hétvégén.

Fotó: FIA WTCR

„Egyes modellek bizonyos pályákon mindig gyorsabbak lesznek, függetlenül a BoP-től. Nincs olyan szabályrendszer, ami teljesen egyformává teszi az autókat” – fektette le alapvetését Fulín a Formula.cz-nek nyilatkozva.
„Az én fejemben egy olyan megoldás létezik, amelyben külön időmérő edzés tartozik mind a két futamhoz. Egy szombaton, egy vasárnap, és nincs fordított rajtrács.”
„Ellenben szombat és vasárnap között lehetne változtatni a BoP-n. A TCR-bajnokságok promótereinek pedig jobban oda kellene figyelnie az autók tempójára és a szabályok betartására.”
„Véleményem szerint a súlykompenzáció rendszerét el kell törölni. Egyes versenyzők direkt lassabban mennek az időmérő edzésen, hogy a következő versenyre kevesebb súlyt kapjanak. De még hátrébbról indulva is nyernek. Éppen ezért ez a rendszer szerintem értelmét vesztette.”
Fulín azt sajnos nem fejtette ki, a szombatról vasárnapra történő BoP-változtatás automatikus, valamilyen előre meghatározott képlet alapján történne-e, vagy a mostani rendszerhez hasonlóan szubjektíven. Az Endurance Világbajnokság GT-kategóriájában évek óta automatikus a BoP-rendszer, bár hozzá kell tenni, 2-3 tized különbségnek teljesen más jelentősége van egy 25-30 perces sprintfutamon, mint egy 6 órás versenyen, így a kettőt nehéz lenne összehasonlítani.

Nem szeretnél lemaradni a WTCR-hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogy kérhetsz értesítést a mobilodra az Eurosport applikáció segítségével.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Mi lett Azcona büntetésével és Michelisz Norbi dobogójával?
TEGNAP 06:40
Anneau du Rhin
Történelmet írt, majd így ünnepelt Rob Huff és a Zengő Motorsport
07/08/2022 18:54