A legfrissebb számok alapján továbbra is a Honda lesz a legnehezebb modell a mezőnyben, miközben a Hyundai és a Cupra is hízik a Hungaroringhez képest.

Emlékeztetünk mindenkit, a súlykompenzációt az elmúlt három hétvége (Estoril, Aragon, Hungaroring) átlagidőiből automatikusan számolják, tehát nem azonos a szubjektíven meghatározott BoP-vel. Utóbbi globálisan vonatkozik a TCR-kategóriára, előbbi viszont csak a Világkupára érvényes.
A hungaroringi időmérő edzésen mutatott parádés Huff-kör után várható volt, hogy a Cupra nem maradhat tovább „súlytalan”, a Zengő Motorsport autói 20 kilóval lesznek nehezebbek Csehországban.
WTCR
Közel két év után Michelisz Norbi újra futamot nyert a WTCR-ben
10/10/2021 - 18:47
10-10 kilóval mennek feljebb Michelisz Norbiék és a Lynk & Co-k, de Nestor Girolami erős egykörös tempójának köszönhetően a Honda is marad a maximális, 60 kiló pluszsúlynál.
Ennek következtében az idei év legszorosabb hétvégje áll előttünk, már ami az autók súlyát illeti. A Estoril óta először csak 60 kiló lesz a legnehezebb és a legkönnyebb autó között, arra pedig még nem volt példa 2021-ben, hogy a három legsúlyosabb márkát mindössze 10 kiló válassza el egymástól.
Ami a számok hátterét illeti: a Cuprát még mindig „menti” a rosszul sikerült estorili hétvége, a Honda pedig pont Portugáliában volt nagyon erős, és ezért nem tudnak lejjebb menni. A Lynk & Co egykörös tempója rendkívül kiegyensúlyozott, a kékek elmúlt négy hétvégés lemaradása egy tizeden belül mozog.
A Hyundai teljesítménye is érdekes. A koreai márka egy körön is folyamatosan ott van az élbolyban, de a versenytempóban még erősebb az új Elantra; az idei négy hétvége mindegyikén ők hozták a legjobb átlagot. Igaz, Aragont leszámítva egyszer sem volt domináns az előnyük.
A BoP számokhoz (súly, motorerő, hasmagasság) egyelőre nem nyúltak hozzá a WSC technikai osztályán. Ezekkel utoljára a Hungaroring előtt variáltak, amikor a Lynk & Co 10 kilós csökkentést, a Hyundai pedig 2,5%-os motorerő visszafogást kapott.
A mosti teljesítménykiegyenlítő táblázat (BoP és súlykompenzáció együtt):

Teljesítménykiegyenlítő táblázat - Most, 2021

Fotó: Eurosport

WTCR
„Magyar” első sor minden idők legszorosabb időmérőjén
08/10/2021 - 16:28
WTCR
Michelisz Norbi a leggyorsabb az őrülten szoros második edzésen
08/10/2021 - 13:17