Újabb csavar állt be a sonomai hétvége pótlásának már egyébként is kalandos történetében. A Motorsport-Total értesülése szerint egy kicsi, és viszonylag ismeretlen pekingi pályára látogat majd a WTCC mezőny, ráadásul az időpont is jelentősen módosult.
Mint arról korábban már beszámoltunk itt a WTCC Blogon, az Eurosport Events törölte a Túraautó VB észak-ameriaki versenyét, arra hivatkozva, hogy a komptársaság idén megváltoztatta menetrendjét, és az új indulási időpontokkal kivitelezhetetlen, hogy a mezőny időben átérjen a sanghaji versenyre. A pótlást az első pillanattól kezdve Kínában képzelték el.
Mindez rendkívül érzékletesen mutatja a WTCC-n belüli fókuszváltást. Amíg a Chevrolet volt a húzó márka, minden erejükkel azon voltak, hogy összehozzanak egy észak-amerikai versenyt, most meg két évvel azután, hogy sikerült, egyszerűen lemondanak róla. Na ja, az új "királyt", a Citroent nem érdekli az USA, Kína viszont annál inkább.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
20 ÓRA
Ami a beugró pályát illeti, az első hírek Guangdongról és Zhuhairól szóltak, az MST viszont nemrég úgy értesült, hogy egy sokkal kevésbé ismert pekingi helyszín lesz végül a befutó. A kínai főváros Chaoyang kerületében található GoldenPort Park Circuit mindössze 2.4 km hosszú, és eddig egyetlen komoly nemzetközi bajnokság járt ott, az is inkább kényszerből. 2011-ben a GT1-es világbajnokság curitibai versenyét kellett törölni, és mivel egy héttel korábban Kínában rendeztek versenyt, a GoldenPortra esett a választás.
A Peking központjától 10 kilométerre északra található pályát az ausztrál Michael McDonough tervezte (az ő keze munkáját dicséri a melbourne-i F1-es kör és Zhuhai is), és 2001 decemberében adták át. Azóta elsősorban a Kínai Túraautó Bajnokság (CTCC) és a Kínai Superbike Bajnokság rendez itt rendszeresen fordulókat.
A 2.4 kilométeres pálya szélessége 12 és 20 méter között váltakozik, az aszfalt pedig állítólag rendkívül sima felületű, viszont ebből, valamint a kevés versenyből kifolyólag igen csúszós. GoldenPort Park Circuit mindössze két lelátóval rendelkezik, boxutcája pedig 25 garázsból áll.
A hírek szerint a pekingi futamot egy héttel Sanghaj előtt, október 3-5 között rendezik, azaz törölték a sonomai verseny szeptember 14-ei időpontját a naptárból. Mindez azt is jelenti, hogy Termas és Peking között egy kilenc hetes szünet vár a mezőnyre és a rajongókra.
Egy fedélzeti kamerás felvétel a pályáról:
Itt a GT1-es világbajnoki futam közvetítése Pekingből (6:50 környékén kezdődik maga a közvetítés, addig csak előzetesek mennek):
És egy térkép a pályáról:

goldenport-map

Fotó: Eurosport

Van egy olyan érzésem, hogy nem én leszek az egyetlen, akinek a hír hallatán 2011-es és a Sanghaj Tianma "libakergető" jut eszébe. Első ránézésre ez a pálya is hasonló kalibernek tűnik...
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22