BMWk_marrakesh_bennani

Fotó: Eurosport

Akik nem követték szorosan ez elmúlt hónapok eseményeit, azoknak talán egy picit érthetetlen a cím. Miért kéne egynél több? A rendszeres olvasók azonban tudják, hogy hónapok óta próbáltunk tiszta vizet önteni a pohárba, hogy milyen fejlesztések voltak illetve lesznek a bajor márkánál.
Bár nem verték nagy dobra, innen-onnan azért már hallottunk róla híreket, hogy a szezon kezdete előtt a BMW Motorsport piszkált valamicskét az 320 TC 1.6 turbós motorján, amely úgy nagyjából 10 lóerővel lett erősebb. A kérdésben nyilatkozó bmws pilóták (Bennani és Coronel) azonban úgy vélik, a gyors pályákon annyira komoly a Chevrolet és a Honda előnye, hogy alig érezhető ez a fejlesztés.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
19 ÓRÁJA
Közben a tavalyi szezon vége óta tudjuk, hogy a brit Prodrive istálló készít egy saját fejlesztőcsomagot a Mini WRC raliautóhoz, amelyben tulajdonképpen ugyanaz a motor található, mint a 320 TC-ben. Kérdésünkre a Prodrivenál annyit árultak el még tavaly, hogy a motor update tavaszra lesz kész, és a bmw-vel versenyző túraautós csapatok is megkaphatják.
A BMW Motorsporttól azonban most úgy értesültünk, hogy a Minihez készített csomagot nem ültetik át a BMW-kbe, azaz nem lesz második fejlesztés.
"Nem fogjuk adaptálni a Prodrive által készített fejlesztő csomagot a BMW 320 TC-hez. A tél során a BMW Motorsport dolgozott a P13-as kódjelű motoron, és nagyjából 3%-os teljesítménynövekedést értünk el" - hangozott a BMW Motorsport rövid, de annál egyértelműbb válasza a WorldTouringCars megkeresésére.
A bajor autóval versenyző pilóták tehát mostantól abban reménykedhetnek, hogy a további súlycsökkentés (karbon ajtók) segítségével a motorerőt kevésbé igénylő pályákon eredményesebbek lehetnek, mint az első két fordulón, amelyek során egy hatodik hely volt a komplett BMW armada legjobb eredménye.
Fotó: WTCC Media
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48