A TCR-t megalkotó, és annak jogaival rendelkező WSC nemrég kiadott néhány statisztikai adatot, amelyből meggyőzően látszik, milyen magasra jutott a kategória az első hét évben.

A céget vezető Marcello Lotti a közleményben elárulta, már 1000 felett van a legyártott TCR autók száma. Mostanáig egészen pontosan 1060 darab készült el, ami évi átlag 151 új autót jelent.
„Természetesen nagyon büszkék vagyunk rá, hogy elértük az 1000-es számot. Hét év izgalmas versenyzés mellett ez egy meggyőző eredmény, ami bizonyítja, hogy egy kategória milyen sikeres lehet, ha megfizethető” – mondta Marcello Lotti.
Pau
Michelisz Norbi: nem esett nehezemre elengedni Vernay-t
3 ÓRÁJA
Az elmúlt hét évben 15 gyártó autóiból építettek TCR-autót (vagy maga a márka, vagy annak engedélyével privát műhelyek), és összesen 20 különböző modell készült el.
A kezdetek kezdetén még más kategóriák számára épített autókat faragtak át; gondoljunk csak az első generációs Cuprára, amely a márka kupás autójára épült, vagy az Audi által eleinte használt TT modellre.
Röviddel ezután viszont megérkeztek a kifejezetten a TCR-szabályrendszerre épített első autók, majd valamikor 2018-2019 környékén történt egy nem hivatalos „generációváltás”, és az azóta épített modelleket szokás TCR 2.0-nak nevezni, mivel műszakilag számottevően magasabb szintet képviselnek, mint az kategória hajnalán épített változatok.
És még mindig van lendület a géposztályban. Idén az Audi mutatta be az RS3 LMS TCR második generációját, miközben Argentínában a Toyota Gazoo Racing megbízásából már építik a Corolla TCR-autóját.
„TCR sikertörténete még mindig nem lassul, és örömmel látjuk, hogy a járvány, illetve a nehéz 2020-as szezon ellenére a számok kezdenek visszatérni a covid előtti időszakéhoz. TCR-autókkal világszerte lehet versenyezni a WSC által felügyelt bajnokságokban, és a futamok száma idén eléri a 320-at” – folytatta Lotti.
„A versenyzőink száma is emelkedik, de ami ennél fontosabb, közülük 146-an tudtak futamot nyerni, 13 különböző modellel. Ez is bizonyíték rá, hogy a TCR-kategória egyenlő feltételeket biztosít a versenyzőinek.”
2018 óta a TCR csúcskategóriája a Túraautó Világkupa, mely idén három éves szerződéshosszabbítást írt alá a WSC-vel, azaz, ha nem történik nagy változás, 2025-ig biztosan ezekkel az autókkal versenyeznek majd a világ legjobb klasszikus túraautó pilótái.
Pau
Nem járt el a felügyelők keze a pau-i WTCR futamok után
20/10/2021 16:44
Pau
Michelisz Norbi 26 pontot gyűjtött a hétvégén - megmutatjuk, milyen volt a két Pau-Arnos-i futam
17/10/2021 13:53