Német barátom, Stefan Ziegler okosan, lassan adagolja a 2015-ös nürburgringi WTCC futammal kapcsolatos információit, minden nap megjelenik egy-két morzsa a Motorsport-Total oldalon. Legutóbb például az, hogy a Nordschleifén rendezendő futamon dupla pontokat oszthatnak, ezzel is növelve a verseny súlyát.
A 26 kilométeres legendás pályán egyetlen, 120 kilométeres versenyt rendeznek majd, a promóter Eurosport Events pedig abban bízik, hogy ez az esemény válik a Túraautó Világbajnokság fénypontjává. A dupla pontokkal is csak tovább növelnék az futam különlegességét.
"Bízom benne, hogy az FIA áldását adja a dupla pontokra, mivel szeretnénk igazán értékessé tenni a Nordschleifén aratott győzelmeket. Egy hatalmas és nagyszerű történet lesz az egész, tele mosollyal és könnyekkel. Azt szeretném, ha igazán különleges lenne ez a verseny" - idézi Francois Ribeirot, az Eurosport Events motorsport igazgatóját az MST.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
A dupla pontozás sportszakmai szempontból is jogosnak nevezhető, hiszen tulajdonképpen két WTCC futam távját teljesítik majd a Nordschleifén.
Néhány egyéb szabályt is módosítani kell majd a Zöld Pokol kedvéért, ám Ribeiro nem aggódik, a Nemzetközi Szövetség ugyanis nyitott a promóter elképzeléseire.
"Van néhány rész a szabálykönyvben, amit módosítani kell, de semmi komoly. Hamarosan felállítunk egy munkacsoportot, amely összeállítja a szükséges változtatások listáját a Túraautó Bizottság számára. Valószínül néhány függeléket kell majd csatolni a szabálykönyvhöz, de ennyi az egész."
A sportszabályoknál is fontosabb kérdés, hogy mi lesz a versenyautókkal. Alessandro Mariani korább az Autosport magazinnak beszélt arról, hogy a TC1-es technikák jelenlegi formájukban kevesek lennének a 26 kilométeres, főleg közutakból álló pályához.
"Egy mérnök-csoporttal már átbeszéltük ezt a kérdést. A Nürburgring 24 óráson induló GT autók öt milliméterrel megemelhetik a futóművet. Ezt mi is megtehetjük anélkül, hogy át kéne terveznünk az autókat. Ez kizárólag beállítás kérdése.""Persze ezen kívül is lesz szükség változtatásokra, és biztos vagyok benne, hogy a gyártók készülnek is fejlesztésekkel. Abban állapodtunk meg az ADAC Nordrheinnal, hogy szabályozzuk a tesztelési lehetőségeket, hiszen nem szeretnénk, ha egyes gyártók kifejezetten a Nordschleifére építenének külön autót, mint ahogy ez korábban előfordult a 24 óráson."
Ribeiro szerint a szabályokat a Túraautó Bizottság legközelebbi, júliusi ülésén fogadhatják el, a végső döntés pedig októberben vagy decemberben születhet meg az FIA Motorsport Világtanács kongresszusán.
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30