Thompson_arg_lada

Fotó: Eurosport

A Lada Sport Lukoil pilótái nehéz hétvégén vannak túl. Valószínűleg nem azért utaztak sok ezer kilométert Argentínáig, hogy pont nélkül induljanak tovább Sonoma felé, ám mégis ez történt velük.
Pedig a warm-up-on mindkét Granta igen előkelő helyen végzett, Thompson a hatodikon, Kozlovszkij pedig – óriási meglepetésre – a negyediken. Thommo aztán a sorozatos ütközések miatt annyi technikai problémát szedett össze, hogy képtelen volt az első tízben végezni.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
9 ÓRA
Csapattársa sem bizonyult szerencsésebbnek: az orosz összes idejét törölték az első kvali után, mivel szabálytalanul egy laptopot csatlakoztattak az autójához, így a sor végéről kellett indulnia. Becsületére legyen mondva, a széles pályán azért igyekezett szorgalmasan előzgetni.
Az első futamon a 10. pozícióból startoló Thompson sikeresen maga mögé utasított néhány autót, Coronel BMW-je azonban a torkán akadt. A Granta annyira megsérült, hogy az angol 8 kör után feladta a küzdelmet. Kozlovszkijnak szintén akkorát löktek a fenekén, hogy a Lada hátsó felfüggesztése eltört, s emiatt ő is a boxba kényszerült.

Kozloszkij_lada_arg

Fotó: Eurosport

A második futamon sikerült némileg kiköszörülnie a csorbát, hiszen a 23. helyről rajtolva végül a 16. lett. Az orosz csapatnál végül ez lett a legjobb eredmény Argentínában, hiszen Thommo – miután sokáig tartotta magát a 8. pozícióban – technikai hiba miatt újra a garázsban fejezte be a viadalt. A Ladák a szezonnyitó olasz futam óta nem szerepeltek ilyen rosszul – igaz, akkor el sem tudtak indulni pilótáik balszerencsés karambolja miatt.
„A szezon első felében az autó megbízhatónak tűnt, ezért abban reménykedem, hogy a mostani kardán-problémákat csak a sorozatos ütközéseink okozták. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan túl leszünk a gondokon” – magyarázta Thommo.
„Összességében nagyon elégedett voltam a kocsi sebességével és teljesítményével. Ezen a gyors és érdekes pályán sikerült elérnünk a 240 km/h-s tempót, s ebben a tekintetben a legjobb 10 közé tartoztunk. Úgy gondolom, több jó pillanatunk volt, mint rossz, és futamról futamra egyre többet várhatunk magunktól.”
Kozlovszkij is hasonlóan optimistának mutatkozott a Lada idei talán leggyengébb produkciója után.
„Az első futamon remekül kaptam el a rajtot, és egészen a középmezőnyig kapaszkodtam fel. De aztán az egyes kanyarban valakivel összekoccantam, és megsérült a hátsó felfüggesztésem” – elemezte az orosz.
„A második versenyen talán éppen emiatt problémám volt az autó egyensúlyával, ám mégis képes voltam harcolni a jobb helyezésért. Egészében véve a kocsi tempója az egész hétvégén kiválónak volt mondható. Az elején még abban is bíztam, hogy talán bekerülhetek a Q2-be, s ha ez bekövetkezett volna, az egész történet máshogy alakul"
"Nagyon tetszett az új pálya, főleg a beláthatatlan, emelkedő kanyarjai miatt. Izgalmas versenyezni rajta."
Fotó: WTCC Media
Írta: Zima Szabolcs
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05