Úgy tűnik, a gyári Honda csapat megirigyelte a Citroentől a közel-keleti tesztet (a franciák Abu Dhabiban tolták januárban), és a hírek szerint ősszel ők is tiszteletüket teszik a régióban, egészen pontosan Dubaiban.
Erről a Castrol Honda Racing olasz pilótája, Gabriele Tarquini számolt be egy Spa-Francorchamps-ban adott interjúban, amelyben többek között szóba került a Nodschleife és a veterán legszebb WTCC-s élménye is.
Az év első felében a Honda jelentős lemaradásban volt a Citroennel szemben, és egyes pályákon még a privát fejlesztésű Chevrolet is a Civic elé verekedte magát. Bár az elmúlt hónapok során érezhető volt némi fejlődés a japánoknál, a győzelem egyelőre még a kedvező pályákon is csak álom maradt.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Több területen is sikerült már fejlődnünk, és nem is vagyunk nagyon messze, de legfontosabb kérdés a végsebesség, és ezen a téren elmaradunk a Citroen valamint a Chevrolet mögött. Pedig sajnos a legtöbb pályán ennek van igazán nagy jelentősége" - mondta Tarquini a 'WTCCSpain' oldalnak."Eddig csak a versenyhétvégéken tudtunk dolgozni az autó fejlesztésén, mivel a naptár első fele nem adott más lehetőséget. Most azonban tervbe van véve egy nyári teszt (július 22-25, Valencia, részletek ITT), szeptemberben pedig Dubaiba megyünk, hogy megpróbáljunk minél többet lefaragni a hátrányunkból."
Frissítés: közben megérkezett Alessandro Mariani válasza, aki csak annyit mondott: nem is hallott a dubai tesztről... Lehet, hogy a spanyol kolléga valamit nagyon félreértett...

Tarquini_buko_svk

Fotó: Eurosport

Spanyol kollégám természetesen nem tudta kihagyni a lehetőséget, hogy megkérdezze a Tarquinit a nemrég bejelentett Nordschleifén rendezendő versenyről.
"Rutinos pilóta vagyok, de még sosem versenyeztem a Nordschleifén, ez lehet az első alkalom. Szerintem ez remek hír, különösen a német piac szempontjából, ami kiemelkedően fontos a WTCC számára. Főleg most, hogy az elmúlt években nem jártunk az országban.""A Nordschleife egy teljesen más pálya, mint az összes többi, éppen ezért máshogy is kell felkészülni rá. Elég friss a hír, egyelőre még nem tudjuk, szerveznek-e tesztet a helyszínen, esetleg egy versenyszimulációt, de az biztos, hogy rendesen fel kell készíteni a technikát erre a pályára."
Az 52 éves olasz a kezdetektől fogva tagja a WTCC mezőnyének, sőt, az azt megelőző négy évben a bajnokság elődjében, az ETCC-ben szerepelt. Az elmúlt 10 évből mégsem volt nehéz kiválasztani a legkedvesebbet.
"Természetesen a 2009-es év, amikor világbajnok lettem. A SEAT akkoriban nagyon versenyképes volt, és hatalmas meccseket vívtunk Yvan Mullerrel. 2008-ban Yvan az utolsó futamon lett a bajnok, 2009 pedig nem jött össze ugyanez" - zárta Tarquini.
A korábbi BTCC és ETCC bajnok azóta kétszer végzett másodikként az összetettben, 2010-ben dízel SEAT-tal és a tavaly a gyári Hondával. Jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21