Ahogy közeledik a szezon vége, és ezzel együtt a Honda számára igen fontos suzukai verseny, úgy erősödnek idehaza a találgatások, hogy vajon milyen formában mehet tovább a japán márka WTCC-s programja. Jó esély van rá, hogy a hazai verseny környékén eldől egy-két fontos kérdés, a magyarokat pedig leginkább az érdekli, lehet-e gyári pilóta Michelisz Norbi.
A magyar versenyző és a Zengő Motorsport az év eleji nehézségek után a szezon második felében ismét kemény ellenfél lett a Honda gyári alakulata számára, Michelisz jelenleg jobban áll az összetettben mint a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini, és Tiago Monteiro sincs elérhetetlen távolságra.
És bár az érintettek erről eddig semmilyen formában nem tettek említést, erősen tartja magát a pletyka, hogy Magyarország egyik legnépszerűbb sportolójának igenis lehet esélye bekerülni a Honda gyári pilótái közé.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
EGY NAPJA
A közvéleményt emellett még egy kérdés foglalkoztatja: ha mindez összejön, mi lesz a Zengő Motorsporttal? Van-e esély arra, hogy Norbi csapatával együtt kapjon gyári támogatást, vagy mindenképpen át kéne költöznie a JAS-hoz? Mi lesz Zengő Zoli csapatával, ha Michelisz tényleg távozik?
Hazai szemüvegen keresztül nézve egyértelműen az első verzió tűnik a legvonzóbbnak. Képzeljünk el egy olyan szituációt, amelyben a Honda részbeni támogatásának köszönhetően a Zengő Motorsport az összes előszezoni és évközi tesztre el tud utazni a JAS Motorsporttal együtt, minden újítást azonnal ki is próbálhatnak, sőt, akár a véleményüket is kikéri az autó fejlesztésével kapcsolatban. Jól hangzik, nem? A Honda Europe motorsport igazgatóját próbáltam faggatni arról, mekkora realitása lehet ennek a verziónak.
Nagyon sok információra persze nem számítottam, William De Braekeleer ugyanis egy rendkívül kedves és szimpatikus úr, akinek óriási tapasztalata van a szakmában, így pontosan tudja, mikor és miről kell hallgatnia. Egy próbát azért megért. A kérdésem egész pontosan úgy hangzott: van-e bármi realitása annak, hogy a Zengő Motorsport jövőre gyári támogatást kapjon, felmerült-e egyáltalán ez a kérdés bármilyen fórumon, vagy egy totális nonszensz az egész?

Zengo_suzuka_13

Fotó: Eurosport

"Sajnos nagyon korai még ez az időpont arra, hogy bármilyen konkrét információt adhassak a következő évi terveinkről, főleg mivel még semmilyen bejelentés nem történt velük kapcsolatban. Pletykákra pedig nem szívesen reagálunk. Sajnálom, hogy nem tudok érdemben válaszolni a kérdésre, de remélem mindenki megérti, hogy a jelenlegi helyzetben nem tehetem"
- fogalmazott De Braekeleer a WTCC Blognak.
Ha nagyon szeretnénk odaképzelni valamit a Honda európai motorsport főnökének szavai mögé, akkor lehet némi okunk a bizakodásra, elvégre ha fel sem merült ez a lehetőség, akkor valószínűleg nyíltan elmondhatta volna, hogy ez egy teljes mértékben légből kapott információ, aminek nincs semmi valóságalapja. Gyanítom tehát, hogy valamilyen formában foglalkoztak ezzel az opcióval, és remélhetőleg nem kell sokat várnunk egy hivatalos bejelentésre.
William egyébként egy igazi úriember, így természetesen nem zárhatta le a beszélgetést anélkül, hogy ne dicsérte volna meg Michelisz Norbit.
"Nagyon tetszett az küzdő szellem, ami Norbi versenyzéséből sugárzott a második sanghaji futamon, és úgy érzem, jelenleg teljesen megérdemelten övé az összetett ötödik hely. A csapatunk egyébként kettőzött erővel készül Suzukára, a második sanghaji versenyen mutatott teljesítményünk pedig remélhetőleg hozzájárulhat ahhoz, hogy jó eredményt érhessünk el"
- zárta De Braekeleer.
A suzukai WTCC hétvége magyar idő szerint péntek éjjel kezdődik a 30 perces teszttel, a teljes programot pedig ITT találjátok.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48