Robert Dahlgren és a Volvo egyéves szerepvállalása komoly nyomot hagyott maga után a WTCC-ben, és különösen a magyar szurkolók szívében. Az autó gyönyörű és erős volt, a svéd pilóta pedig kedvességével, szerénységével, és nem utolsó sorban gyorsaságával hamar megszerettette magát a rajongókkal. A Volvo kínai tulajdonosait azonban ez egyáltalán nem hatotta meg, és a 2011-es szezon végén elég furcsán, gyakorlatilag szó nélkül kivonták a márkát világbajnokságról.
De nem csak mi magyarok szerettük meg Dahlgrent, hanem Ő is megkedvelte hazánkat és az itteni fanatikus WTCC szurkolókat. A svéd pilóta, aki idén a skandináv TTA túraautó sorozatban szerepelt a Volvóval, még mindig szívesen emlékszik vissza a 2011-es hungaroringi versenyre.
Robert, így egy évvel később mi az, ami először eszedbe jut a 2011-es WTCC szezon kapcsán?
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
6 ÓRA
"Ezen nem kell sokat gondolkodnom: a hungaroringi közönség. Egyszerűen fantasztikus volt a hangulat azon a versenyen. Ritkán adatik meg egy túraautó pilótának, hogy ilyen publikum előtt szerepeljen. Persze szép élmény az is, hogy jól ment az autó, és voltak biztató eredményeink, de a hungaroringi közönséget semmi sem tudta felülmúlni. Ez nem túlzás: soha életemben nem versenyeztem még ilyen sok ember előtt, és ilyen fantasztikus hangulatban."
Még mindig elég nehéz megérteni, hogy a sikerek ellenére miért döntött úgy a Volvo, hogy leállítja a C30-as WTCC programját. Egy év után meg lehet fogalmazni az okokat?
"Ez egy nagyon nehéz kérdés, és ha őszinte akarok lenne, akkor azt kell mondjam, én sem tudom a választ. Ami tény, hogy nagyon jó sikerült a bemutatkozó év, versenyképesek voltunk, pedig egy vadonatúj motort kellett építeni a már kiforrott C30-as kasztniba. Ennek ellenére valami miatt az a döntés született, hogy nem folytathatjuk a WTCC programot, hanem inkább a skandináv TTA-ra koncentrál a gyár. Sajnálom, hogy így történt."
Az új, közös STCC/TTA szabályrendszerben az áll, hogy 2014-től a WTCC-ben is használt 1.6 turbós motorokra áll át a bajnokság. Gondolod, hogy ez megnyithatja az utat a Volvo visszatéréséhez?
"Egyelőre nagyon korai még erről beszélni, hiszen csak nemrég született meg a megállapodás, hogy egyesül a két rivális skandináv bajnokság, az STCC és a TTA. Én személy szerint továbbra is azt gondolom, hogy a Volvo számára a WTCC lenne a helyes út, de sajnos nem én hozom a döntéseket."
Végezetül, üzensz-e valamit a magyar szurkolóknak, aki nagyon megkedveltek Téged és a Volvót is?
"Azt üzenem nekik, hogy köszönöm azt a felejthetetlen emléket, amit a Hungaroringen kaptam tőlük, és hogy mindenképpen szeretnék visszatérni."
A Volvo C30 tavalyi eredményei önmagukért beszélnek. Miután az autó a rég öthengeres, szívó 2000-es blokk helyére megkapta az 1.6 turbós négyhengerest, csak négyszer marad pont nélkül, ebből azonban három alkalommal kiesés miatt. Tehát amikor nem került balesetben, egy híján mindig pontot szerzett a svéd autó. Dahlgren legjobb eredményét Németországban érte el, amikor a második helyről rajtolva a negyedik pozícióban intették le. Úgyhogy csak egyetérteni tudok vele, a C30-nak a WTCC-ben a helye!
FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek externalITThttp://wtccblog.hu/?p=3138None.
Fotó: WTCC Media
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05