DAste_porto_bmw

Fotó: Eurosport

Biztosan kihagyja a 2014-es WTCC szezont Stefano D'Aste, az olasz versenyző azzal indokolta távolmaradását, hogy a TC1-es autók túlságosan drágák, a TC2-es technikák hátránya pedig túlságosan nagy lesz az élkategóriához képest.
A Yokohama kupa 2007-es bajnoka a Túraautó Világbajnokság kezdete, azaz 2005 óta minden évben ott volt legalább egy WTCC versenyen, ám ha nem történik jelentős változás, akkor ez a szép sorozat idén megszakad.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
6 ÓRA
"Letettünk a WTCC-ben való indulás tervéről, és jelen pillanatban azon dolgozunk, hogy eladjuk a BMW-t. A TC2-es kategóriával nincs semmi baj, de az elsősorban azoknak lesz jó, akik az ETCC-ből akarnak fellépni. Én nem kívánok ott rajthoz állni" - mondta D'Aste a WTCC Blognak.
Az olasz a TouringCarTimes-nak kifejtette, a TC2-es autók várhatóan 4-5 másodperccel lassabbak lesznek idén, ami túl sok. A WTCC helyett inkább a GT4-es Európa-kupában versenyez majd 2014-ben, ahol három éve csak a szezon végi problémák fosztották meg a bajnoki címtől.
A TCT úgy tudja, D'Aste csapata, a PB Racing Ázsiából kapott ajánlatot a BMW-re, de az sem kizárt, hogy végül egy ETCC-s alakulathoz kerül. Ha valaki elfelejtette volna, arról az autóról beszélünk, amivel Michelisz Norbi 2011-ben és 2012-ben versenyzett.

Lotus_daste

Fotó: Eurosport

A GT4 mellett D'Aste és a PB Racing az olasz Lotus Kupa megreformálásán is dolgozik, és komoly változásokat terveznek.
"Rengeteg munka van az autóval és a Lotus Kupával. A nehéz gazdasági körülmények miatt pár dolgot változtatunk kellett a technikán, de már aláírtuk a szerződést a Lotusszal, és megkezdtük az új kupás Elise építését. Idén csak ezzel az autóval lehet majd menni az olasz Lotus Kupában, mivel szeretnénk alacsonyan tartani a költségeket. Reményeink szerint több indulónk lesz mint tavaly."
D'Aste egy másik készülőben lévő projektet is megemlített, ám hozzátette, erről egyelőre nem mondhat semmit, ám ha aláírják a szerződést, mindenképpen beszélünk róla.
De ha már a TC2-ről beszéltünk: a TouringCarTimes úgy tudja, a jelenlegi WTCC-s pilóták körében igen mérsékelt az érdeklődés a kategória iránt, a legtöbben inkább kivárnak, amíg lesz elérhető TC1-es autó. Fredy Barth például az Emil Frey Jaugar GT programra összpontosít majd, Darryl O'Young pedig több sportkocsi versenyen indulna 2014-ben.
A TC2 inkább azok számára lehet vonzó, akik szeretnének belerázódni a WTCC-s életbe, és tapasztalatot szerezni, mielőtt egy TC1-es autóba ülnének. A hírek szerint a tradicionális WTCC-s csapatok közül a Campos, a Wiechers és az Engstler Motorsport tervez autót indítani a kis kategóriában.
Fotó: WTCC Media, PB Racing
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05