Monteiro_aut_honda

Fotó: Eurosport

Nehéz hétvégét zárt a Salzburgringen a gyári Castrol Honda csapat, bár ez nem jelenthetett nagy meglepetést számukra, hiszen előzetesen mindenki sejtette, hogy a Civic hátrányban lesz a Chevrolet-vel és talán a legjobb SEAT-okkal szemben is.
A félelmek pedig valóra váltak, a hosszú egyenes végén a Honda 5-6 km/h-val lassabb volt a Cruze-nál és a Leónnál, de jobb pillanataiban még a Lada Granta is elverte őket. Mindezt csak tetézte, hogy az időmérő után a technikai ellenőrzésen kiszúrták, hogy a Civic szárnyprofilja nem felel meg a szabályoknak, és mindhárom autót a mezőny végére zavarták.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Az első futam így az óvatos felzárkózásról szólt, amit sikeresen teljesítettek a versenyzők, Gabriele Tarquinit 12.-ként, Tiago Monteirot 13.-ként intették le.
A második versenyen viszont a negyedik és az ötödik kockából indulhattak a gyári Hondák, ám az ellenfelek erőfölénye miatt lecsúsztak a dobogóról. Tarquinit az elején többen is megelőzték, onnantól kezdve pedig Rob Huffal csatázott, és megvédte a hetedik helyet. Monteiro sokáig tartotta magát a harmadik pozícióban, ám Yvan Mullerrel szemben esélytelen volt, végül negyedik lett, ami a körülmények ismeretében nem rossz.
A Honda hangulatát a privát autóval versenyző Michelisz Norbert javíthatta kicsivel, Ő ugyanis a második futamon dobogóra állhatott, harmadik lett, és a verseny elején néhány kanyar erejéig még vezetett is.
"Tovább kell harcolnunk a pontokért és a jó helyezésekért. Még sok van hátra az idei szezonból, és az nyilvánvaló, hogy egy ilyen kemény bajnokságban semmit nem adnak könnyen. De ettől világbajnokság" - mondta Monteiro.
Tarquininek még nehezebben volt valami pozitívumot találni a salzburgi hétvégében, főleg, mivel riválisa remekelt, Muller 80 pontra növelte előnyét az összetettben.
"A második futamon keményen kellett dolgoznom, hogy tartsam a helyezésem, és sajnos nem is mindig sikerült. De legalább egyben hazahoztam a kocsit, és így lesz lehetőségünk tesztelni egyet a júniusi moszkvai forduló előtt" - tette hozzá az olasz.
A Honda motortervezője sem volt boldog, bár beismerte, nagyjából erre számítottak.
"Nehéz hétvége volt, de körülbelül az történt, amire számítottunk. Minimális fejlődést sikerült ugyan elérnünk az egyenesben, de tovább kell dolgoznunk a turbó finomításán és a gyújtásvezérlésen. Illetve szeretnénk aerodinamikai fejlesztésekkel is előállni" - mondta Horiucsi Daiszuke.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33