Tom Coronel két teljesen ellentétes versenyt futott Pekingben, az elsőn megsérült az autója, és végül a boxutcában várta meg a leintést, a másodikon viszont közel járt ahhoz, hogy a győzelmet is elcsenje Rob Huff orra elől, és végül a második helyen ért célba.
A holland szokásához híven a fordított rajtrácsra apellált az időmérőn, és ezúttal is jól dolgozott, hiszen a kilencedik időt érte el a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-zal, ami a második futamra egy második rajtkockát jelentett a ladás angol mögött.
Az első verseny így a szokásos óvatoskodás jegyében telt, bár így sem sokon múlott, hogy Coronel bajba kerüljön. A rajtnál ugyanis a külső ívet választotta, miközben mindenki más belül próbálta átszuszakolni magát az egyes kanyaron.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
"Többen is nekem jöttek, pedig nagyon igyekeztem kimaradni a balhéból, hiszen óvni akartam az autót a második futamra. Ez csak részben sikerült, így is kaptam egy-két ütést, ráadásul eltaláltam egy kiálló elemet valamelyik gumibálán, amitől megsérült az autó jobb eleje" - mesélte a holland
Coronel ekkor már a 13. helyig csúszott vissza, és ezen a ponton meghozta a pilóták számára nagyon nehéz, de mégis fontos döntést: kiállt a boxba, hogy a szerelők rendbe tegyék a Chevy-t, és felkészüljenek a második versenyre.

HUFF_CORONEL_peking

Fotó: Eurosport

"A második futamon nem rajtoltam rosszul, de Loeb már az első kanyarban nyomás alá helyezett, így Huff egérutat nyert. A táv felénél viszont azt vettem észre, hogy a Ladának gondjai vannak a gumikkal, Loeböt pedig egyre jobban leköti Lopez, így megpróbáltam közelebb lopózni Huffhoz. Végül elégnek bizonyult az előnye a győzelemhez, de nagyon kicsi volt köztünk a különbség a leintésnél."
A Chevrolet-vel versenyző csapatok Pekingben kapták meg az RML által készített fejlesztőcsomagot, amely egy új geometriájú futóműt és némi aero újítást jelentett. Coronelnek köszönhetően már azt is tudjuk, hol variáltak az elemeken.
"Különösen az autó első részén történtek módosítások, kaptunk például egy áttervezett első lökhárítót, amivel extra leszorítóerő és jobb tapadás érhető el az első tengelyen. Ám egy ilyen gokart jellegű, rövid pályán ebből még nem sokat éreztem" - zárta Coronel.
A hosszú egyenesiről is híres Sanghajban viszont már sokkal nagyobb haszna lehet a fejlesztéseknek, amire szüksége is lesz a chevys pilótáknak, ha tartani akarják a lépést a Hondával. Coronel egyébként továbbra is hatodik az összetettben, és pontosan ugyanannyi pontja van, mint a hetedik Michelisz Norbinak.
Zárásként pedig jöjjenek a szokásos Coronel videók Pekingről.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
TEGNAP 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00