Az RML-nek, és az általuk épített hat TC1-es Chevrolet Cruze-nak nagyon sokat köszönhet idén a WTCC, hiszen a brit csapat autói nélkül igen soványan festett volna az Citroen kedvéért egy évvel korábban bevezetett új szabályokra épülő mezőny.
Hogy maga a bajnokság mennyi segítséget nyújtott Ray Mallock alakulatának, azt hivatalosan talán sosem fogjuk megtudni, de valószínűleg nem járunk messze az igazságtól, ha azt gondoljuk, a WTCC is hozzájárult a TC1-es Cruze megszületéséhez.
Az RML pedig ismét bizonyított, a rendkívül erős és sikeres 1.6 turbós motor köré egy igen szűkös költségvetésből is sikerült versenyképes autót építeni, amelynek eredményeként az év első felében a chevrolet-s csapatok számítottak a Citroen első számú kihívójának.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
A minimális tesztkilométerrel pályára küldött TC1-es Cruze-ok egyből ütőképesnek bizonyultak, az év elején Hugo Valentének köszönhetően hamar jöttek a dobogós helyezések, Gianni Morbidelli pedig megnyerte a második Hungaroringi futamot, amivel továbbra is ő az egyetlen nem-citroenes győztes idén.
A Chevrolet-csoda azonban nem tarthat örökké, a gyári csapatok ugyanis folyamatosan fejlesztenek, az RML-nek viszont erre nincs lehetősége. A Chevy motor ereje szép lassan kezd kevésnek bizonyulni, ami aggodalommal tölti el a pilótákat, és főleg Tom Chiltont.
"A kanyarokban még egy szinten vagyok a Citroenekkel, de az egyenesben már sokat veszítek. Ha nem sikerül szélárnyékot fognom, halott vagyok. Bennani átjött hozzám a második termasi futam után, és azt mondta, mi az egyenesben nagyon hasonló végsebességet értünk el, Lopez viszont úgy ment el mellettünk, mintha megnyomott volna egy titkos gombot a kormányon. Ez sokkal jobban zavart, mint az, hogy Loeb lelökött a pályáról" - mondta Chilton az Autosportnak.

Chilton_arg_hatulrol

Fotó: Eurosport

A Hondával és a Ladával szemben az év elején meglévő előny tehát szép lassan elfogy, és tesztek valamint fejlesztés nélkül hamarosan hátrányba kerülhetnek a Chevrolet-k.
"Nekünk nincs tesztautónk, és a költségvetést is kimerítettük. A Honda, a Lada és a Citroen azonban rendelkezik tesztautóval, így Makaó után annyit mehetnek, amennyit csak akarnak. Ennek az lesz az eredménye, hogy jövő márciusban újabb tizedeket kapunk tőlük. Ez aggodalommal tölt el."
Az évzáró utáni időszak valóban kritikus lehet, hiszen hónapok telnek el, mire az autók Ázsiából visszaérnek Európába, azaz komoly előnyt jelenthet, ha valaki rendelkezik egy tesztautóval.
Chilton szerint az RML-nél pontosan tudják, milyen fejlesztésekkel lehetne előrelépni, csak a pénz hiányzik hozzá.
"Az RML rendelkezik egy hosszú listával, hogy min hogyan lehetne javítani, de minden fejlesztéshez tartozik egy árcédula, amit nem tudsz kifizetni, ha nincs mögötted gyári támogatás" - zárta a ROAL versenyzője.
Márpedig a Chevrolet nem fog pénzt tenni a program mögé, hiszen 2015 végén kivonul Európából, hogy átadja a terepet az Opel márkának. A versenyképes Cruze-okra viszont nagy szüksége lenne a WTCC-nek, hiszen még mindig nem dúskál a piac TC1-es autókban.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00