Boldizs Bence két évvel ezelőtt még 100 lóerős Suzukikkal versenyzett, azóta viszont elszaporodott alatta az állatállomány. Tavaly megháromszorozódott azzal, hogy átült a TCR Cuprába, idén pedig még ezt is megduplázta egy hétvégére.

Ha azt mondom, GT2, az autósport imádóknak a 2000-es évek eleje, és a Ferrari-Porsche csaták ugorhatnak be először az FIA GT sorozatban, illetve később az ILMC-ben. És bár azt mondom, GT2, most valami másról lesz szó.
A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején a GT2 volt a második számú „nagytúraautós” kategória, amely sokkal drágább és fejlettebb GT1 kistesójának számított. Ám az elmúlt évek autósportos trendjei szerint az olcsóbb „hal” megette a költségesebbet, így a GT1 megszűnt, a GT2-t pedig szinte teljesen kiszorította a GT3.
Pau
Michelisz Norbi 26 pontot gyűjtött a hétvégén - megmutatjuk, milyen volt a két Pau-Arnos-i futam
17/10/2021 13:53
Egyedül az autósok hosszútávú világbajnokságában, a WEC-ben, illetve az ahhoz kapcsolódó egyéb sorozatokban (ELMS, Ázsiai Le Mans Sorozat) maradt fenn ez a géposztály, de csak miután átesett egy névváltoztatáson, és GTE (GT Endurance) lett belőle.
Néhány évvel ezelőtt viszont az SRO felélesztette a GT2 nevet, bár a számozási már mást tükröz, mint két évtizeddel ezelőtt. Az új GT2-es autókat a GT4-es belépő kategória fölé, de a GT3 alá pozícionálták, hiszen lassabbak, olcsóbbak és egyszerűbbek.
Az elnevezés emiatt logikátlannak tűnhet, Stefan Ratel szerint viszont nem az: jelen esetben a számozás az erőt jelzi. A GT4-es autók 350-450 lóerősek, a GT3 tud kb. 500-550-et, ezzel szemben a GT2-es gépek a 630-700 lovat is elérhetik. Pont ezzel próbálnak imponálni a kategória által megcélzott hobbiversenyzőknek, akik a GT3 drágulásával és egyre profibbá válásával elkezdtek kiszorulni a piacról.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Fotó: Porsche

A szabályrendszert is rájuk gondolva alakították ki: az új GT2-es autók ugyan brutál erősek, (a 650 LE már csajozásra is alkalmas érték), viszont jóval kevesebb leszorítóerővel dolgoznak. Ezzel a gyártók sok szélcsatornás órát és pénzt spórolhattak meg (akárcsak a vásárlók), az autót egyszerűbb vezetni, a hobbisták nagy részét pedig úgysem a nagy kanyartempó, hanem a komoly végsebesség gyönyörködteti.
A kategória felfutásába kicsit beleszólt a járvány, egy ideig csak a Porsche (911 GT2 RS Clubsport) és az Audi (R8 LMS GT2) épített ilyen autót, ám azóta megjelent a KTM (X-Bow GT2 Concept), és a Lamborghini (Huracán SuperTrofeo GT2). Korábban a McLaren is szemezett a kategóriával, de ők egyellőre visszaléptek.
Kevesen tudják, hogy Magyarországon is van egy ilyen GT2-es autó, egy Porsche 911 GT2 RS Clubsport, amelyet a Zengő Motorsport készít fel, egyelőre nem versenyzésre, hanem tesztekre, pályanapokra.
Néhány nappal ezelőtt az egyik ilyen eseményen egyszer csak elhangzott a mondat, amit sok pilóta szeretne hallani: „Bence, nem akarsz menni vele pár kört?” Bence akart.
„Brutál erős, nem nagyon éreztem még ilyen gyorsulást, mint ebben. Ez tulajdonképpen egy kupás autó, úgyhogy a féktávok nagyjából olyanok, mint a Cuprával, de nyilván kicsit hamarabb kell fékezni, hisz jóval gyorsabban érkezünk meg a kanyarhoz” – mesélte Bence az Eurosport Hungary-nek.
„Kigyorsításon pedig, őszinte leszek, be volt kapcsolva a kipörgés gátló, ami dolgozott is rendesen, és ilyen segítségekkel elég biztonságosan lehet vezetni. De ezek nélkül nagyon nehéz lehet, ezért ebben a 6 körben jobbnak láttam, ha be van kapcsolva. Főleg, mivel nyilván nem az volt a cél, hogy nagyot menjek vele, csak autóztam egyet a Porschéval én is. De azért szívesen kipróbálnám egyszer segítségek nélkül.”
„Életre szóló élmény volt, ezúton is köszönöm, hogy kipróbálhattam.”
Hamarosan pedig már a Cuprában is lesz dolga, két hét múlva Csehországban, Mostban folytatódik a Túraautó Világkupa.
Most
Michelisz Norbi győzelmével zárult a csehországi hétvége - videó
10/10/2021 18:20
Aragon
Fordulhatnak a magyarok közti erőviszonyok Spanyolországban
08/07/2021 16:43