Boardman_Mac_arc

Fotó: Eurosport

Egy igen hosszú rossz sorozatnak vetett véget tegnap Tom Boardman, a Special Tuning Racing brit pilótája Makaón idén először végre bejutott a Q2-be a fekete-fehér SEAT Leónnal. A korábbi BTCC futamgyőztes, brit és spanyol SEAT kupa bajnok számára rendkívül hányattatott volt a szezon első kétharmada, a hajrára viszont összeállni látszik a kép.
Marrakeshben indult a vesszőfutás a bemelegítő edzésen elszenvedett balesettel, amelyet követően kétszer is motort kellett cserélni, és végül a csapat úgy döntött, kihagyja a salzburgi és a moszkvai fordulót, hogy rendesen átnézhessék a SEAT-ot. Portóban aztán jött az ütközés Darryl O'Younggal, és az argentin hétvége is mehetett a levesbe.
WTCR
HIVATALOS! Négy autóval tér vissza idén a Zengő Motorsport a WTCR-be
13 ÓRA
Sonoma óta viszont Boardman folyamatosan javuló formát mutat, Sanghajban pedig megvolt az áttörés, megszerezte első pontjait az első futamon elért 9. hellyel (a másodikon is közel járt, 11. lett). A makaói Q2-es szereplés (12. lett) pedig azt sejteti, hogy a kínai teljesítmény nem csak véletlen fellángolás volt. Még Makaó előtt beszélgettünk a fortoni pilótával.
"Úgy érzem, a szezon korábbi szakaszaiban sem vezetem rosszul, de egyszerűen minden összeesküdött ellenünk. Sanghajra is felépítettük a stratégiánkat, amihez végig ragaszkodtunk. Már a futamok előtt éreztem, sikerült jól beállítanunk az autót, és ennek köszönhető, hogy pontokat tudtam szerezni" - mondta Boardman a WTCC Blognak.
A sok sikertelen időmérő edzésnek némi előnye is volt Boardman szerint: egész évben gyakorolhatta a felzárkózás művészetét.

Boardman_kina_str_seat

Fotó: Eurosport

"Ha nem tudod rendszeresen az első tízbe kvalifikálni magad, akkor kénytelen vagy sokat gyakorolni a mezőnyben való előretörést. Nekem erre idén elég sok lehetőségem volt. Szerintem egyébként a sanghaji első futamon még előrébb is végezhettem volna, ha nem rövidítik le távot."
Még mindig Kínánál maradva, Boardman nagy csatát vívott Tiago Monteiro-val, és össze is koccant a két autó, mielőtt az megelőzte a portugált. Erről az esetről is kikértük a véleményét.
"Azt gondolom, mindig is jellemző volt rám a tiszta versenyzés. Ennél az esetnél én szélesen, az ideális íven mentem, míg Tiago a belső, védekező vonalra helyezkedett. Rendre gyorsabb voltam a kanyarok után, ő pedig láthatóan küzdött a tapadással, egyre korábban fékezett. Valóban összeértünk, de nem volt szándékos; azért történt, mert ott már nagyon nagy volt köztünk a tempókülönbség. A túraautózás a szoros küzdelemről szól, ezért annyira élvezetes."
"Mindig meg kell maradni a sportszerűség szintjén, de fontos a határozottság, és egy kis koccanás bizony néha elkerülhetetlen" - magyarázta Boardman.
A használt versenyautós portálok bogarászóinak már hetekkel ezelőtt feltűnt, hogy az STR árulja a két 1.6 turbós SEAT Leónt, ám a cél továbbra is a WTCC, bár náluk is nagy a bizonytalanság.
"Még javában dolgozunk a 2014-es terveken. Szeretnék a WTCC-ben maradni, és egy új fejlesztésű autóval versenyezni. A SEAT-okat valóban áruljuk, de még az sem teljesen kizárt, hogy végül azokkal versenyzünk tovább. Remélem a következő hetekben sokat tisztul majd a kép" - zárta Boardman.
A brit pilóta tehát a 12. helyről kezd majd a makaói futamokon, és újra a pontszerzés lesz a cél.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
18 ÓRA
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21