Boardman_Mac_arc

Fotó: Eurosport

Egy igen hosszú rossz sorozatnak vetett véget tegnap Tom Boardman, a Special Tuning Racing brit pilótája Makaón idén először végre bejutott a Q2-be a fekete-fehér SEAT Leónnal. A korábbi BTCC futamgyőztes, brit és spanyol SEAT kupa bajnok számára rendkívül hányattatott volt a szezon első kétharmada, a hajrára viszont összeállni látszik a kép.
Marrakeshben indult a vesszőfutás a bemelegítő edzésen elszenvedett balesettel, amelyet követően kétszer is motort kellett cserélni, és végül a csapat úgy döntött, kihagyja a salzburgi és a moszkvai fordulót, hogy rendesen átnézhessék a SEAT-ot. Portóban aztán jött az ütközés Darryl O'Younggal, és az argentin hétvége is mehetett a levesbe.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
EGY NAP
Sonoma óta viszont Boardman folyamatosan javuló formát mutat, Sanghajban pedig megvolt az áttörés, megszerezte első pontjait az első futamon elért 9. hellyel (a másodikon is közel járt, 11. lett). A makaói Q2-es szereplés (12. lett) pedig azt sejteti, hogy a kínai teljesítmény nem csak véletlen fellángolás volt. Még Makaó előtt beszélgettünk a fortoni pilótával.
"Úgy érzem, a szezon korábbi szakaszaiban sem vezetem rosszul, de egyszerűen minden összeesküdött ellenünk. Sanghajra is felépítettük a stratégiánkat, amihez végig ragaszkodtunk. Már a futamok előtt éreztem, sikerült jól beállítanunk az autót, és ennek köszönhető, hogy pontokat tudtam szerezni" - mondta Boardman a WTCC Blognak.
A sok sikertelen időmérő edzésnek némi előnye is volt Boardman szerint: egész évben gyakorolhatta a felzárkózás művészetét.

Boardman_kina_str_seat

Fotó: Eurosport

"Ha nem tudod rendszeresen az első tízbe kvalifikálni magad, akkor kénytelen vagy sokat gyakorolni a mezőnyben való előretörést. Nekem erre idén elég sok lehetőségem volt. Szerintem egyébként a sanghaji első futamon még előrébb is végezhettem volna, ha nem rövidítik le távot."
Még mindig Kínánál maradva, Boardman nagy csatát vívott Tiago Monteiro-val, és össze is koccant a két autó, mielőtt az megelőzte a portugált. Erről az esetről is kikértük a véleményét.
"Azt gondolom, mindig is jellemző volt rám a tiszta versenyzés. Ennél az esetnél én szélesen, az ideális íven mentem, míg Tiago a belső, védekező vonalra helyezkedett. Rendre gyorsabb voltam a kanyarok után, ő pedig láthatóan küzdött a tapadással, egyre korábban fékezett. Valóban összeértünk, de nem volt szándékos; azért történt, mert ott már nagyon nagy volt köztünk a tempókülönbség. A túraautózás a szoros küzdelemről szól, ezért annyira élvezetes."
"Mindig meg kell maradni a sportszerűség szintjén, de fontos a határozottság, és egy kis koccanás bizony néha elkerülhetetlen" - magyarázta Boardman.
A használt versenyautós portálok bogarászóinak már hetekkel ezelőtt feltűnt, hogy az STR árulja a két 1.6 turbós SEAT Leónt, ám a cél továbbra is a WTCC, bár náluk is nagy a bizonytalanság.
"Még javában dolgozunk a 2014-es terveken. Szeretnék a WTCC-ben maradni, és egy új fejlesztésű autóval versenyezni. A SEAT-okat valóban áruljuk, de még az sem teljesen kizárt, hogy végül azokkal versenyzünk tovább. Remélem a következő hetekben sokat tisztul majd a kép" - zárta Boardman.
A brit pilóta tehát a 12. helyről kezd majd a makaói futamokon, és újra a pontszerzés lesz a cél.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00