Barigergo_michelisz

Fotó: Eurosport

Az utóbbi hetekben elég sokat beszéltünk arról, mennyire nehéz dolga lesz (és van) Michelisz Norbinak amiatt, hogy érdemi mennyiségű teszt nélkül kénytelen nekivágni a 2014-es WTCC szezonnak. Ilyenkor általában hozzátettük azt is, hogy a csapatnak sem lesz egyszerű.
Ma azzal a csapattaggal beszélgettem a marrakeshi hétvégéről, aki talán a legnehezebb helyzetben volt a magyar istállón belül. Bári Gergőnek, a Zengő Motorsport versenyének úgy kellett irányt szabni, és felelősségteljes döntéseket hozni, hogy Norbihoz hasonlóan minimális ismeretekkel rendelkezett az autóval kapcsolatban.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
2 ÓRA
A feladatot végül a pilótával együtt rendben megoldotta, az zengős Honda folyamatosan gyorsult a hétvége során, és nem volt lemaradásban a gyári autókhoz képest. Gergő mégsem lehetett felhőtlenül boldog.
"Azzal nincs komolyabb gondom, hogy le vagyunk maradva a Citroen mögött. Annak ismeretében, hogy ők mennyivel régebb óta dolgoznak az autón, és mennyivel többet tesztelnek, nem irreális ez a különbség. Ami igazán aggaszt, hogy a kis túlzással nullkilométeres Chevrolet-k is a Honda előtt járnak" - mondta Gergő a WTCC Blognak.
Az időmérő edzés során nagyjából két másodperc volt a márka lemaradása a franciák mögött, azaz jelentős fejlődésre lesz szükség a következő versenyek során.
"Nem könnyű a helyzetünk, de idén máshogy nehéz, mint tavaly. 2013-ban elsősorban az volt a probléma, hogy megbízhatatlan az autó, most inkább a tempó hiányzik. Tavaly úgy éreztem, főleg a hajtáslánc gyengesége miatt maradtunk el a Chevrolet-ktől, most azonban összetettebb a helyzet."

Michelisz_marr_palyan_r

Fotó: Eurosport

"Előrebocsátom, hogy még csak kevés tapasztalatunk van az autóval, tehet ezek mindössze az első megérzések. Úgy látom, idén a motor mellett a kasztni terén is előre kell még lépnünk. Úgy érzem, mintha a Civic tervezésénél az aerodinamikára helyezték volna a fő hangsúlyt, így a mechanikai tapadás hatékonyságában még van fejlődési lehetőség."
Bár az autó tavaly év elején is teljesen új volt Gergő számára, most mégis picit más a helyzet, mint egy évvel ezelőtt.
"Kicsit úgy érzem magam, mint az első BMW-s évünkben, amikor több szélsőséges dolgot is ki kellett próbálnunk, mire minden paraméternél megtaláltuk az a beállítási ablakot, amin belül finomhangolni lehet az autót."
"A 2013-as Civic-kel más volt a helyzet, ott már az elejétől kezdve sínen volt minden. Norbi kért valamit, mi átállítottuk, és az autó pontosan azt csinálta, amire számítottunk. A TC1-es autónál viszont még keressük ezeket a kereteket, és nagyon hasznos munkát végeztük Marrakeshben. Fontos, hogy az autó nem sérült, hiszen a következő hetekben minden megtehető kilométerre szükségünk lesz" - zárta a Zengő Motorsport versenymérnöke.
Gergő szerint a marokkói eredményekkel óvatosan kell bánni, hiszen az afrikai utcai pálya nagyon specifikus, így a tényleges erőviszonyok majd a következő néhány hétvége során rajzolódhatnak ki.
Fotó: Zengő Motorsport
[ad#2]
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32