Muller_Citroen_teszt_1

Fotó: Eurosport

Mindenki tudja, hogy 2014-től új technikai szabályokat vezetnek be a túraautó-világbajnokságon, ám így, egybeszedve még kevesen találkozhattak ezekkel. Íme, kérdezz-felelek formában a legfontosabb jövő évi regulák (amelyeket a Motorsport Világtanácsnak természetesen még jóvá kell hagynia):
Milyen teljesítményre lesznek képesek az új autók? Elérhetik akár a 380 lóerőt is.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Mennyire változik meg az autók kinézete? Szélesebb sárvédőik lesznek, valamint nagyobb lökhárítóik, hátsó szárnyaik és első légbeömlő nyílásaik.
Újak lesznek a felfüggesztések is? Igen, minden autónál McPherson felfüggesztést kell használni.
Megengedik a sima fenéklemezt? Kötelező lesz ilyet alkalmazni.
Nagyobbak lesznek a kerekek? Igen, az átmérő 17 colról 18-ra emelkedik.
Könnyebbek lesznek az autók? Akár 50 kilóval is, az alsó súlyhatár 1150 kg-ra csökken.
Alacsonyabbra ültetik a kocsikat? Igen, az aszfalttól immár nem 80, hanem csak 60 mm-re lesz a padlólemez.
A változtatásoktól gyorsabbak lesznek a gépek? Naná, kilométerenként akár 1,5 mp-cel is.
Alkalmazni fogják a bajnokságban a push-to-pass rendszert? Lehet, de 2015 előtt semmiképp.
Fotó: WTCC Media
Írta: Zima Szabolcs
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21