General_WTCC

Fotó: Eurosport

A műszaki előírások mellett kis mértékben a sportszabályok is változnak 2014-től. Ez elsősorban az időmérő rendszerét érinti, de az átmeneti szezon miatt jövőre valószínűleg két különálló kategóriából áll majd a WTCC. Íme a szájbarágós változat.
Megváltozik az időmérés lebonyolítása?A Q1 és Q2 maradnak úgy, ahogy eddig voltak, viszont beiktatnak egy Q3-at is. Ezen a Q2 öt legjobb pilótája mehet majd egy-egy gyors kört, így határozzák meg az első verseny rajtsorrendjét (természetesen a Top5-öt).
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
20 ÓRA
Változtatnak a pontozáson is? Nem, a jelenlegi rendszer marad életben az időmérésen és a versenyeken is.
Megváltozik a fordított rajtsorrend rendszere? Nem, az időmérés első tíz helyezettje továbbra is fordított sorrendben áll majd fel a rajtrácsra a második futamon.
Hosszabb lesz a versenytáv? Minden futam egységesen 60 km-es lesz, eddig 50 és 60 km között változott.
Változik a súlykompenzációs rendszer? Nem, marad úgy, ahogy most van.
A jelenlegi autók egy különálló rendszerben fognak versenyezni? Igen, egy másik kupáért küzdenek majd, de ennek kidolgozása még hátra van.
A repülőrajtok eltörlése valami miatt nem szerepel ebben a listában, bár egyelőre nem hallottunk arról, hogy ezt a változtatást visszavonták volna. Szerintünk csak véletlenül maradt ki.
Fotó: WTCC Media
Írta: Zima Szabolcs és Lanti
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22