Muller_Mallock

Fotó: Eurosport

Bár négy futam még hátra van a szezonból, a Citroen szerződés bejelentése után Yvan Muller jelenlegi csapata, az RML köszönetet mondott a francia klasszisnak az elmúlt években elvégzett munkáért, és az elért sikerekért.
Muller első világbajnoki címe után 2010-ben igazolt a Chevrolet gyári programját irányító RML-hez, és egyből elkezdte szállítani az aranyat. 2010-ben és 2011-ben is világbajnok lett, tavaly pedig harmadikként zárt Rob Huff és Alain Menu mögött.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
18 ÓRA
A Chevy távozásával az RML nehéz helyzetbe került, ám a Lukoil valamint az Aon (a Chilton család cége) segítségével sikerült összehozni egy kétautós privát programot 2013-ra. Jelen pillanatban pedig úgy tűnik, csak egy világrengető katasztrófa akadályozhatja meg a franciát, hogy megszerezze negyedik világbajnoki címét.
Az RML-nél eltöltött évek során Muller szinte az összes örökranglistán az élre állt, övé a legtöbb győzelem (36),  a legtöbb dobogós helyezés (89), a legtöbb pole pozíció (19), a legtöbb leggyorsabb kör (28) , és a legtöbb megszerzett pont (1849) is.
"Az RML-nél mindannyian nagyon szomorúak vagyunk, hogy Yvan az év végén távozik a csapattól, hiszen egy nagyon fontos szereplő és az RML tökéletes nagykövete volt a közösen eltöltött néhány év során. Megértjük, hogy ez egy nehéz döntés volt számára, támogatjuk Yvant ezen az úton, és sok sikert kívánunk neki" - mondta Ray Mallock, az RML ügyvezetője.
"Az idei szezon komoly kihívás elé állította a csapatunkat. Egy FIA világbajnoki címért gyári támogatás nélkül rendkívül nehéz harcba szállni, ezért nagyon büszke vagyok az eredményeinkre. Yvan vezeti a gyártók bajnokságát, és Tom Chilton is gyorsan hozzászokott az új környezethez."
"A privát partnereink is nyertek futamokat, ami ismét bizonyítja, hogy jó munkát végeztünk."

Muller_monza_fp1

Fotó: Eurosport

Az RML egyelőre még nem hozta nyilvánosságra 2014-es terveit. Az elmúlt egy évben több gyártóval (Nissan, Renault) is kapcsolatba hozták őket, sőt, maga Ray Mallock is elismerte a WorldTouringCars-nak, hogy folytak ilyen jellegű tárgyalások. Jelen pillanatban viszont úgy tűnik, jövőre is maradnak a Chevrolet-nél, amely egy fejlesztő csomaggal próbálja meg felvenni a versenyt az új autókkal szemben.
"A rövid távú célunk, hogy két bajnoki címmel (egyéni és csapat) zárjuk a 2013-as szezont, és tudom, hogy Yvan egészen Makaóig maximálisan elkötelezett marad. Ami a távolabbi jövőt illeti, az RML továbbra is azon dolgozik majd, eredményes legyen, bármilyen bajnokságban is indul. Így vagy úgy, de 2014-ben mindenképpen szeretnénk visszatérni az új specifikációjú autókkal induló WTCC-be" - zárta Mallock.
A Citroen szerződés aláírása után Muller is megragadta az alkalmat, hogy méltassa jelenlegi csapatát.
"Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést. Az RML két világbajnoki címhez és számos győzelemhez segített hozzá. Az elmúlt négy szezon során nagyon keményen dolgoztunk a sikerekért, és számomra nagyon kellemes volt ez az időszak. Az RML egy rendkívül profi csapat, és sosem felejtem majd el őket" - mondta Muller.
"Köszönetet szeretnék mondani a műhelyből mindenkinek a bizalomért, és hiszem, hogy a közösen elért sikerek megerősítették a RML helyét a motorsport térképén."
"Ami a hátralévő versenyeket illeti, a motivációm semmit sem csökkent, és mindenkit biztosíthatok az RML-nél és a Lukoilnál, hogy akárcsak eddig, ezután is minden erőmmel azon leszek, hogy sikereket érjünk el."
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32