2021-ben a Túraautó Világkupa mellett elindul az Eurosport Events új elektromos bajnoksága (PURE ETCR) is, amely friss gyártói helyeket nyit meg a műfaj legjobb versenyzői számára. 


Mivel az elektromos túraautózás még csak most formálódik, egyelőre nem beszélhetünk specialistákról, így valószínűleg a hagyományos, benzines bajnokságok legjobbjai tűnhetnek fel a PURE ETCR-ben is.
Akik akár össze is köthetik a kettőt. Mint például Mikel Azcona, akit nemrég bejelentettek, mint a Cupra hivatalos gyári ETCR-versenyzőjét, de nagyon hamar leszögezte, emellett a WTCR-ben is indulni szeretne. Minden reményünk szerint ismét a Zengő Motorsporttal. 
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Mivel a WTCR és PURE ETCR ugyanúgy az Eurosport Events égisze alá tartozik, a szervezet egyik vezetőjét kérdeztük arról, hogyan próbálják meg segíteni az ilyen dupla-programokat, és ezek milyen kihívásokat tartogathatnak.
"Nagyon szívesen látjuk a világ legjobb túraautó versenyzőit mindkét sorozatban, és Mikel egy közülük. 24 éves, nagyon meggyőző eredménysora van, és ha autóba ül, rendkívül elszánt stílusban versenyez. De mivel a két autó elég különböző, hiszen teljesen máshogy működik a benzines és az elektromos hajtás, ez hatalmas kihívást jelent majd bármelyik pilótának"
- mondta Xavier Gavory, a WTCR és a PURE ETCR igazgatója az Eurosport Hungary-nek.

azcona-wtcr-teszt.jpg

Fotó: Eurosport

Azcona volt az első, aki bejelentkezett egy ilyen dupla programra, ám tuti nem az utolsó. 
"Biztosan lesznek még mások. Minden olyan pilótának, aki ilyen dupla szezont tervez, tisztában kell lennie, hogy sűrű program vár rá, amikor a PURE ETCR és WTCR együtt versenyez. Igaz, az esetek nagy többségében a két bajnokság külön fordulókat rendez majd, ütközés nélkül. Mindenesetre profi és tapasztalt versenyzőkről van szó, akik a kondijukat tekintve edzett sportolók, úgyhogy gond nélkül bírni fogják." 
A költségek kordában tartása miatt a Túraautó Világkupa hétvégéi egy ideje már csak kétnaposak, és emiatt rendkívül pörgősek. Ebbe beilleszteni még egy PURE ETCR fordulót nem lesz könnyű. Idén ez a feladat két hétvégét érint: a Motorland Aragont és a koreai Injét, ahol az Eurosport Events igyekszik úgy kialakítani a programot, hogy az teljesíthető legyen.
"A legtöbb esetben a PURE ETCR és a WTCR egymástól függetlenül fut majd. Hasonló színvonalon, de eléggé máshogy szeretnénk promótálni a két bajnokságot. Bár szépen kiegészítik egymást, a két sorozat nagyon eltérő megközelítést is igényel, így a szurkolók nagyon más lebonyolítási rendszerben láthatják majd a kedvenceiket."
"Azokon a hétvégéken, amikor a két bajnokság egy helyszínen szerepel 2021-ben nagyobb lesz a mozgásterünk, hiszen változik a lebonyolítás, és már csak két WTCR-futamot rendezünk fordulónkként. Az időbeosztást így annak megfelelően alakítjuk majd ki, hogy elegendő idő legyen az egyes események között. Nagy könnyebbség, hogy a WTCR és a PURE ETCR promótere is az Eurosport Events, így teljesen a saját igényeink szerint formálhatjuk a hétvégék menetét." 

Hyundai-etcr-teszt.jpg

Fotó: Eurosport

Egy hétvégén belül oda-vissza váltogatni egy 670 LE-s, hátsókerék hajtású elektromos túraautó, és 350 LE-s, elől hajtó benzines gép között minden lesz, csak nem egyszerű. 
"Szívesen elmondanám, milyen, de sajnos nem vagyok versenyző, így nem adatott meg az az élmény, amit egy WTCR és egy PURE ETCR autó vezetése ad. De amit a pilótáktól hallottam, az alapján mindkettő nagyon élvezetes, viszont nagyon máshogy kell bánni velük. Más képességek és más felfogás kell hozzájuk."
"Augusto Farfus, a Hyundai ETCR tesztpilótája például azt emelte ki, hogy a többi elektromos autóhoz hasonlóan itt is a kigyorsítás lesz nagyon más. Elképesztőn meggyőző érzés a lassú kanyarokból kijönni az autóval; egészen más, mint egy TCR géppel."

etcr-cupra-toltes.jpg

Fotó: Eurosport

"Mivel nincs benne váltó, egy kicsit több figyelmet lehet fordítani magára a vezetésre, és az ideális ív megválasztására. Bár a Veloster N ETCR nehezebb, mint a TCR változat, elmondása szerint ezt nem igazán érezni. Az autó egyensúlya nagyon jó, de a hátsókerék hajtás miatt könnyebben válik túlkormányzottá."
"Azt is elmondta, hogy a TCR-autó egy kicsit megbocsátóbb, az ETCR viszont nagy kihívást jelent. Ha hosszabb menetekről van szó, az energia beosztása is feladat, ami nyilván nagy különbség a benzines autóhoz képest. Augusto szerint a pilótáknak előre kell gondolkodniuk. Úgy kell felhasználniuk a rendelkezésre álló energiát, hogy a pálya legkedvezőbb részén a legjobb teljesítményt hozzák ki az autóból" -
zárta Gavory. 
A koronavírus járvány és az oltási procedúra elhúzódása miatt mind a két bajnokság meglehetősen későn kezd idén. A WTCR első hétvégéjét június 3-5 között rendezik a Nordschleifén, miközben a PURE ETCR június 18-20 között rajtol Vallelungában.
Az első közös hétvégre a Motorland Aragonon kerül sor július 10-11 között, a másodikat pedig a koreai Inje Speediumban rendezik október 16-17-én. 
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21