A pályán történő kipróbálást még egy szélcsatornás látogatás is megelőzte, amire az Audi AG ingolstadti központjában került sor, és amelynek eredménye nagy megnyugvással töltötte el a mérnököket.

Az új RS 3 LMS TCR aero-csomagját ugyanis teljes egészében számítógépes áramlástani modellezés segítségével tervezték, és bár a CFD-technológia ma már kiforrottnak számít a motorsportban, mindig izgalmas pillanat, amikor a virtuálisan megálmodott megoldások először vizsgáznak valós körülmények között.
„Számítógépes áramlástani szimulációkkal kapott számításainkat teljes mértékben visszaigazolták a szélcsatornában történt mérések. Az előre jelzett leszorítóerő és légellenállás adatok megfelelnek a valóságnak” – értékelte a szélcsatornás ellenőrző-teszteket Detlef Schmidt, az Audi RS 3 LMS projektvezetője.
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
15 ÓRA
Miután a szélcsatorna rábólintott, kezdődhettek a pályás tesztek. Első alkalommal még február 23-24 között vitték aszfaltra az autót, a Barcelona közelében lévő Castellolí versenypályán, ahogy Frederic Vervisch egyből mintegy 500 kilométert pörgetett bele.
Ezalatt elsősorban az alapvető alkatrészek működését ellenőrizték, illetve a hajtáslánc, a kasztni valamit az aerocsomag első beállítását végezték el. Fontos feladat volt még a Magneti Marelli által gyártott egységes elektronika finomhangolása, hiszen az Audi először dolgozik ezzel az eszközzel.

Audi RS 3 LMS TCR teszt

Fotó: Audi Motorsport

Miután mindent rendben találtak, március 8-10 között Vallelungában folytatódott a fejlesztés, majd 17-18 között a Motorland Aragonra is ellátogattak. Ez volt az első olyan pálya, ahol idén a WTCR-ben is mennek majd.
Olaszországban az időjárással is mázlijuk volt: esett az eső, így elkezdhették az esős beállítási adatbázis felépítését is, elsősorban a megfelelő guminyomás értékek és futóműhangolás terén. Ez volt az első alkalom, ahol az Audi frissen igazolt gyári pilótája, Nathanael Berthon is csatlakozott Vervisch-hez.

Audi RS 3 LMS TCR teszt

Fotó: Audi Motorsport

Spanyolországban aztán a száraz beállításokon is tudtak dolgozni, finomhangolták a difit, a gátlókat, és az autó aero-egyensúlyával is elkezdtek játszani. Itt már kvalis beállításokkal is kipróbálták az RS 3 LMS-t, sőt versenyszimulációra is sor került.
Az új Audi idén csak a WTCR-ben mutatkozik be, hiszen még az utcai modell megjelenésére is várni kell. Az első ügyfelek az év végén vehetik át autóikat. A Túraautó Világkupa június első hétvégéjén rajtol pont a márka hazai versenyével, a Nordschleifén.

Audi RS 3 LMS TCR teszt

Fotó: Audi Motorsport

WTCR
Hivatalossá vált, hova küldi Michelisz Norbit a Hyundai Motorsport
EGY NAP
WTCR
Megdobták a Lynk & Co eladásait a WTCR-sikerek
09/04/2021 11:12