Majdnem pontosan két évvel a Hungaroring boxutcájában történt súlyos baleset után élete álmát válthatta valóra László Attila, aki a magyar F1-es pályán vezethetett egy valódi TCR-autót a Zengő Motorsportnak köszönhetően.


A 31 éves sportbíró a 2018 június eleji DTM fordulón a boxutcában teljesített szolgálatot, amikor a kerékcserére érkező Lucas Auer Mercedese megcsúszott a vizes betonon, és a falnak préselte. Az orvosok megpróbálták megmenteni a lábát, de végül térd alatti amputációra volt szükség. 
Attila már a baleset pillanataiban is elképesztően higgadtan és józanul viselkedett, ez az acélos erő pedig azóta is jellemző rá. Jómagam is találkoztam vele többször a Hungaroringen, és ha nem tudtam volna, mi történt vele, a viselkedéséből meg nem mondtam volna.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Talán pont ez a méltóság, ami még szimpatikusabbá teszi őt. Talán pont ez az, ami miatt Zengő Zoli nem tudott ellenállni, hogy valóra váltsa Attila gyermekkori álmát, hogy vezethessen egy valódi, ízig-vérig versenyautót. 
A tesztre a Hungaroringen került sor, és még a WTCR hivatalos honlapja is beszámolt róla. Sőt, Attilát is megkérdezték az élményeiről. 
Milyen korábbi versenyautós élményeid voltak?
"A teszt előtt egy párszor ültem már versenyautóban, de csak utasként. A versenyzést elsősorban szimulátorban és gokartban élhettem át" -
mondta László Attila az fiawtcr.com-nak.
Kinek köszönhetően jött létre ez a teszt?
"A tesztet a Zengő Zoltán által vezetett Zengő Motorsport szervezte. Tudták, hogy ez a nagy álmom, és azután döntöttek, úgy, hogy segítenek megvalósítani, miután látták bennem a motorsport iránti elszántságot, hogy 2019-ben a WTCR magyarországi versenyén visszatértem sportbíróként."

laszlo-attila-zengo-teszt-auto-elott.jpg

Fotó: Eurosport

Mesélj a tesztről, az élményeidről, a kihívásról és az érzésekről, amiket átéltél!
"Néha még most is azt hiszem, csak álmodom, ha visszagondolok a pillanatra, amikor beültem a Cupra TCR-be, megadták a jelet az indulásra, és szép lassan kigurultam a pályára a boxutcából. Az első pár kanyarban annyira lassan mentem, hogy még egy utcai autó is gyorsabb lehetett volna nálam."
"A legnagyobb kihívást azt jelentette, hogy legyőzzem a saját gondolataimat. A teszt előtt nagyon aggódtam a fékhasználat miatt, mivel az eredeti tervem az volt, hogy a profikhoz hasonlóan én is bal lábbal akarok fékezni. De tudtam, a megfelelő fékhatás eléréséhez nagyon erősen kell nyomni a pedált, és nem voltam benne biztos, hogy képes leszek-e erre a lábprotézisemmel."

Laszlo-attila-protezis-zengo.jpg

Fotó: Eurosport

"A Zengő csapat kiszélesítette a fékpedált, és hozzáerősítették a lábprotézisemet. Így, ha nem tudtam volna a bal lábammal fékezni, vagy bármi váratlan történik, lett volna hely a jobb lábfejemnek."
"De az aggodalmaim ellenére elég erőt tudtam kifejteni a bal lábammal is, úgyhogy a jobbat az egész teszt során a gázpedálon tarthattam. Kis idő után már összeszedettebb lettem, és arra is tudtam figyelni, hogy élvezzem a pillanatot, a gyorsítás, kanyarodás és fékezés során ébredő erőhatásokat."

laszlo-attila-zengo-teszt-autoban-figyel.jpg

Fotó: Eurosport

Hány kört tettél meg?
"Két 30 perces etapot teljesített, és ezalatt 17 kör jött össze."
Voltak megcsúszások vagy ijesztő pillanatok?
"A teszt előtti eligazításon megbeszéltük, ez nem a körrekord megdöntéséről szó, hanem arról, hogy megtapasztaljam, milyen egy versenyautót vezetni. Végig mellettem ült a Zengő Motorsport WTCR-pilótája, Boldizs Bence. Az ő tanácsait követve biztonságos, hosszú féktávokat vettem, de még így is volt egy ijesztő pillanat a 11-es kanyarban, amikor megtapasztaltam, milyen az a hideg gumi. De egy gyors ellenkormányzással visszavettem az irányítást, és pályaelhagyás nélkül tudtam továbbmenni."

laszlo-attila-zengo-teszt-2.jpg

Fotó: Eurosport

Mi volt a legjobb a tesztben?
"Hogy átélhettem, milyen élmény gyorsan menni egy versenyautóval egy valódi pályán. Még akkor is, ha messze nem próbáltam meg elérni a határokat. Emlékszem, a legjobb köröm 2:08.570 volt."
Mivel foglalkozol, ha éppen nem versenyautót tesztelsz?
"A balesetem előtt grafikus tervező voltam, de amikor a rehabilitáció után visszamentem dolgozni, nem éreztem teljesnek az életem. Ekkor próbáltam ki a para teqpongot, és azonnal beleszerettem. A cég éppen animátort keresett, úgyhogy a régi munkám helyett a sportot választottam. A célom, hogy animátorként megismertessem a világgal a para teq-sportokat."
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21