Az eddig használt RS3 LMS TCR a regionális és nemzeti sprint-bajnokságokban rengeteg sikert ért el, a WTCR-ben viszont, a bajnoki cím még nem jött össze. Talán az új autónak sikerül.

A második generációs RS3 LMS idén csak a Túraautó Világkupán mutatkozik be, hiszen még az utcai modell leleplezése sem történt meg, így egyelőre mindössze néhány versenyzőnek lehet tapasztalata vele. Az egyikük Fred Vervsich, aki nemrég meg is osztotta ezeket velünk.
A belga pilóta egy év kihagyás után tér vissza WTCR-be, mint az Audi Sport Customer Racing gyári támogatott versenyzője, és az eddigi tesztek döntő többségén részt vehetett.
WTCR
Vervisch: remélem, sokan kijöhetnek majd a Hungaroringre
24/04/2021 17:12
„Nagyon sok van az autóban, ez már sokkal inkább egy versenytechnika. A szerelőknek is könnyebb dolga lesz vele, hiszen egyszerűbb dolgozni rajta, gyorsabban és pontosabban lehet beállítani”
„Az autó irányíthatósága terén nagy előrelépés történt az elődhöz képest, hiszen sok olyan fejlesztés van benne, aminél felhasználták az első RS3 LMS modellel szerzett tapasztalatokat.”
„De az autót nem csak a WTCR-re fejlesztjük, hanem azért, hogy a világon mindenhol jó versenygép legyen az ügyfeleink számára. Ne felejtse el senki, hogy az előző modellből összesen 180 darab készült és versenyzett világszerte.”
Faggatózásunkra Vervisch elmondta, mely területen fejlődött a legtöbbet az új Audi RS3 LMS TCR.
„A legnagyobb különbséget a váltónál érezni. Az új szekvenciális váltógyorsabban és simábban kapcsolja a fokozatokat. Emellett a pilótafülkében az elektronikus eszközök és a kapcsolótábla is könnyebben vezérelhető. Az ergonómia szempontjából nagy az előrelépés.”

Az új Audi RS3 LMS TCR fejlesztése

Az Audi Sport Customer Racing egyetlen partnercsapatra bízta mind a négy WTCR-autó üzemeltetését, Vervisch számára pedig kapóra jön, hogy régóta ismeri a Comtoyou Racinget.
„Ez egy viszonylag fiatal csapat, és a kezdetek óta megvan velük a jókapcsolat. Már 2017-ben mentem náluk a TCR International-ben, aztán 2018-ban és 2019-ben az FIA WTCR-ben is együtt indultunk. Jól ismerem őket, ugyanazt a nyelvet beszéljük, ezért szuper érzés visszatérni a ’családba’.”
„Jean-Michel Baert és Francois Verbist minden követ megmozgat, hogy eredményesek legyenek, és ez kifizetődik; elég csak megnézni a tavalyi győzelmeiket a WTCR-ben, vagy azt, hogy Gilles Magnus megnyerte az újoncok bajnokságát. De TCR Europe-ban is eredményesek voltak Mehdi Bennanival. Az övék jelenleg a világ egyik legjobb TCR-csapata.”
Vervisch-sel beszéltünk még a Goodyear-gumikról, a kihagyásról, sőt, azt is megkérdeztük Tőle, szerinte is hasonlít-e kicsit a fiatal Zsákos Bilbóra a Hobbit című filmből. Az interjú második részét hamarosan olvashatják itt az Eurosport oldalán.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
TEGNAP 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00