Coronel_Svk_BMW

Fotó: Eurosport

Bekövetkezett, amire hosszú ideje számítani lehetett, a WTCC-ben évek óta BMW-vel versenyző csapatok kénytelenek más márkákkal felvenni a kapcsolatot, ha továbbra is a Túraautó Világbajnokságon szeretnének versenyezni.
Az egykor világverő 3-as BMW hónapjai meg vannak számlálva, jövőre már csak a 2013-as autók számára fenntartott kis géposztályba lehet nevezni ezzel a típussal, 2015-ben pedig - ha addig nem történik valami fordulat - végleg eltűnnek a Bömbik a WTCC-ből.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
9 ÓRA
Régóta tudjuk, hogy a BMW Motorsport nem akar áldozni a túraautós program folytatására, ám a márkához hű csapatok Portó óta azon szervezkedtek, hogy valamilyen módon mégis a bajnokságban tarthassák a típust. A WTCC Blog legutóbbi körkérdésére adott válaszokból viszont úgy tűnik, ez a kísérlet is kudarcba fulladt.

DAste_Rus_BMW

Fotó: Eurosport

"A BMW biztosan nem épít új autót a 2014-es szabályok szerint, úgyhogy amennyiben a ROAL Motorsport a WTCC-ben szeretne maradni, akkor egy másik gyártót kell találnunk. Jelenleg több lehetőséget is vizsgálunk, és október vége felé talán már okosabbak leszünk" - mondta Roberto Ravaglia, a ROAL csapatfőnöke a WTCC Blognak.
"Nem áll jól a BMW projekt, sőt, inkább azt mondanám, hogy nagyon rossz a helyzet. Nem lesz (új) autó jövőre" - tette hozzá a ROAL egyik jelenlegi pilótája, Tom Coronel.
Stefano D'Aste és csapata, a PB Racing idén vásárolt egy 320TC-t a Zengő Motorsporttól (Michelisz Norbi korábbi autóját), így számukra is nagy csalódás, hogy úgy tűnik, nem lesz folytatás.
"Nincsenek jó híreim. Nem sikerült összehoznunk a fejlesztőcsomagot a BMW-hez, a gyártót pedig jelenleg csak a DTM érdekli" - fogalmazott a tavaly két futamot is megnyerő olasz a WTCC Blognak.

Engstler_Prt_bmw

Fotó: Eurosport

A BMW-s alakulatok közül az Liqui Moly Engstler Motorsport rendelkezik a legkonkrétabb tervekkel, náluk már csak a szponzor jóváhagyása hiányzik ahhoz, hogy véglegesítsék a 2014-es programot.
"Jelen pillanatban úgy fest, hogy jövőre csak a 2013-as fejlesztésű autók indulhatnak majd a Yokohama kupában, ami azt jelenti, hogy a BMW E90-el is lehet nevezni a WTCC-be. Egyelőre a főszponzorunk, a Liqui Moly döntésére várunk" - mondta Kurt Treml, az Engstler Motorsport csapatmenedzsere.
"A 2014-es szezont átmeneti évnek tekintjük, amely során szeretnék megoldásokat találni 2015-re. Jelenleg egyik márka sem kínál új specifikációjú autókat privát csapatok számára. Ez idő alatt talán kiderül, van-e esély a BMW visszatérésére 2015-ben. A remény hal meg utoljára."
"Ha a Liqui Moly jóváhagyja a terveket, akkor jövőre is két BMW 320TC E90-el indulunk majd a Yokohama kupában. A versenyzőkről később döntünk, és egyelőre bármilyen megkeresésre nyitottak vagyunk" - zárta Treml.
Elérhető új fejlesztésű autó hiányában attól tartok, a többi BMW-s csapat számára sincs sok választás. Vagy szünetet tartanak, ami az elkötelezett szponzorok szempontjából sosem jó, vagy vállalják, hogy jövőre is a 2013-as autóval indulnak, ám akkor maximum a kis bajnoki címért harcolhatnak, messze a tényleges mezőny mögött. Ahogy Wéber Gabi nemrég fogalmazott: "az csak pénzkidobás".
Fotó: WTCC Media
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05