A Motorsport-Total is megerősítette a WTCC Blog korábbi értesülését, mely szerint a 2015-ös WTCC évad ismét a tengerentúlon, egészen pontosan Argentínában kezdődhet. Ez lenne a hetedik alkalom, hogy nem Európában indul a Túraautó Világbajnokság, 2007 és 2011 között Curitibában (Brazília), idén pedig Marrakeshben rendezték az első fordulót.
A fent említett két helyszín mellett egyedül Monza érdemelte még ki az idénynyitás tisztjét, a Sebesség Templomában 2005 és 2006 valamint 2012 és 2013 között kezdődött az évad.
Az átszervezésnek elsősorban logisztikai és időjárásbeli okai vannak. Kora tavasszal Argentínában valamivel kellemesebb az idő, mint a nyár közepén, ráadásul így az európai szezon zárultával egyből Ázsia felé veheti az irányt a mezőny. A tervek szerint Argentína után Marrakesh következne, majd jönnének az európia és végül az ázsiai versenyek.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
Jelen pillanatban egyetlen dátum fix a jövő évi naptárban, a Nordschleifére május 14-17 között utazik a mezőny, hiszen ekkor rendezik a Nürburgring 24 órást.
Francois Ribeiro az MST-nek megerősítette, 2015-ben is 12 fordulóból áll majd a WTCC szezon, ennél többet ugyanis anyagi okokból nem szívesen vállalnak be a csapatok.
"Ez a megfelelő szám. Mindenképpen szeretnénk elkerülni a légi szállítást, viszont ha 12-nél több fordulót akarunk rendezni, akkor ez elég nehezen kivitelezhető. Ebben az esetben már csak repülővel lehet megoldani a logisztikát, ami viszont jelentősen megdobná a költségeket. Ezért maradunk a 12 fordulónál" - magyarázta az Eurosport Events motorsport igazgatója.
Mindez viszont azt is jelenti, hogy ha jön a Nordschleife, és esetleg még Portó is (amiről szintén szó van), úgy egy-két futamtól búcsút kell vennünk. Sonoma jövőre már biztosan kimarad, ám az eddig hallottak alapján a helyére egy második kínai forduló kerülhet, akárcsak idén.
A Motorsport-Total szerint jelenleg leginkább a Szlovákiaring helyzete tűnik ingatagnak, mivel elég kicsi paddock, és az infrastruktúra is elmaradt a több helyszín színvonalától. Ám ha a Zöld Pokol mellett tényleg stabil helyet kap a portói utcai verseny is, úgy még egy pályától búcsút kell vennünk. Ezzel kapcsolatban Ribeiro csak annyit mondott: "majd meglátjuk, még túl korai erről beszélni."
Ami a logisztikának kedvező, az a csapatok felkészülése szempontjából már sokkal kevésbé, hiszen egy argentínai futamhoz sokkal hamarabb útnak kell indítani az autókat, mint ha Európában kezdődne a szezon, így kevesebb idő marad a bajnokság előtti tesztekre.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00