A Motorland Aragon előtt kisebb BoP változtatás is történt, és a kettő együtt alaposan felforgathatja majd az erőviszonyokat.

A bajnokságban induló három magyar pilótát nagyon eltérően érinti súlyparádé: Tassi Attila a bot rosszabbik végére került, Boldizs Bence (és a Zengő Motorsport) viszont kifejezetten profitálhat az új helyzetből. Michelisz Norbi pedig valahol félúton van a kettő között, bár inkább Atikához közelebb.
A Honda volt az első két forduló legyorsabb modellje, amivel kiérdemelte a 60 kilós maximális súlykompenzációt, ráadásul a BoP is kiszabott még +10 kilót a Civic Type-R-re. Tassi Atika autója így 70 kilóval lesz nehezebb, mint két hete.
Pau
Michelisz Norbi 26 pontot gyűjtött a hétvégén - megmutatjuk, milyen volt a két Pau-Arnos-i futam
8 ÓRÁJA
A számok még inkább eldurvulnak, ha ehhez hozzávesszük az Audinak (-30 kg) és a Cuprának (-20 kg) adott súlykedvezményt. A német autóhoz képest tehát 100, a spanyolhoz viszonyítva pedig 90 kilóval lesz nehezebb Tassi Ati gépe. A magyar pilóta ennek ellenére sem pesszimista.
„Jó érzés WTCR-futamgyőztesként utazni a következő fordulóra, de nem akarok itt megállni. A szezonkezdet nem volt tökéletes, ezért külön öröm, hogy második vagyok a bajnokságban. Ezt szeretném megőrizni a hétvégén. A portugáliai eredmények miatt persze sok kompenzációs súlyt kapunk majd, úgyhogy nehezebb hétévére számítok Aragonban. De így is nyomni fogom neki, ahogy csak tudom”– fogalmazott Atika.
Ami számukra hátrány, az a másik oldalon előny. A Cupra nem kapott kompenzációs súlyt a Motorland Aragonra, ellenben a BoP 20 kiló súlycsökkentést engedélyezett nekik. Ezzel a Zengő Motorsport autója lesz a legkönnyebb a mezőnyben – 80 kilóval nyom majd kevesebbet, mint a Honda, 70-nel, mint a Lynk & Co, és 50-nel, mint a Hyundai.

Boldizs Bence, Estoril, 2021

Fotó: FIA WTCR

Ez lesz ráadásul a zengősök egyik hazai versenye: egy spanyol márkával és két spanyol pilótával (Mikel Azcona és Jordi Gené) nem kell sokat keresni majd a motivációt. Tavaly a csapat egy ötéves nyeretlenségi sorozatot tört meg itt, úgyhogy az előjelek jók.
Boldizs Bence hazai versenye majd csak augusztus közepén jön el, de a BoP és súlykompenzáció által teremtett kedvező helyzetet ő is szeretné kihasználni.
„Estorillal ellentétben most minden esélyünk meglesz rá, hogy bekerüljünk a Q2-be, sőt, talán ennél többre is. Úgy tűnik, sikerült megtalálni az okot, ami miatt én kifejezetten szenvedtem az autóval Portugáliában. Kicseréljük a szóban forgó alkatrészt, és remélem, megszűnik az alulkormányzottság. Onnantól kezdve pedig egyértelműen a Q2 a cél”– mondta Bence az Eurosport Hungary-nek.

Michelisz Norbi, Estoril, 2021

Fotó: FIA WTCR

A súlykompenzáció kérges keze a Hyundai-t is elérte. Norbiék +40 kilót kapnak, amit a BoP még – a Hondához hasonlóan – megtoldott egy tízessel. Jobban állnak majd tehát, mint a Honda, de az Audihoz képest így is 80, a Cuprához viszonyítva pedig 70 kiló súlynövekedést kell elviselniük. Mégsem érződött Norbin a nagy aggodalom a hétvége előtt
„A Motorland Aragon egy nagyon jó kis pálya. Teszteltünk itt elég sokat, és úgy érzem, felkészülten várjuk a hétvégét. Az erőviszonyokat nagyon nehéz lenne megjósolni, mivel életbe lép a súlykompenzáció. Az autónk nehezebb lesz, de a csomag összességében van annyira erős, hogy így is top10-ért harcoljunk az időmérőn. A célom tehát a legjobb tíz, aztán pedig szeretnék két csendes és okos versenyt. Minden ezközünk megvan ahhoz, hogy jó sok pontot szerezzünk”– vélekedett Norbi.
A BRC Racing versenyzője nem véletlenül vágyik csendes futamokra: az elmúlt négy versenyből kétszer már az első kanyarban elvérzett, miután tömegbalesetbe került.
A spanyolországi WTCR hétvége szombat reggel kezdődik a szabadedzésekkel, a futamokat pedig vasárnap délelőtt és kora délután rendezik.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
Pau
Tassi Ati és Guerrieri szerint a Honda jó lehet Pau-Arnos-ban
14/10/2021 16:18
Most
Michelisz Norbit megbüntették – kikockáztuk az esetet
11/10/2021 08:42