Csütörtök reggel „robbant a bomba” az amúgy is ostrom alatt lévő WTCR-nél, miután a Lynk & Co és a Cyan Racing bejelentette, visszalép a 2022-es szezontól, mert nem látja biztosítottnak, hogy a vallelungai hétvégén történt defektek nem ismétlődnek meg a jövőben.
A márka közleménye úgy fogalmazott, a Lynk & Co a legnehezebb autó a mezőnyben, ezért náluk a gumiproblémák hamarabb és gyakrabban jelentkeznek. Hozzátették, jelezték aggályaikat, de az olaszországi verseny óta nem kaptak ezekre megnyugtató reakciót.
A DSE és WSC válasza szerint azonba a két szervezet olyan javaslatcsomaggal állt elő, ami szerintük megoldást jelenthetett volna a problémákra.
WTCR
Ha végleg kiszáll a Lynk&Co, nagy bajba kerülhet a WTCR
09/08/2022 15:59
„A Discovery Sport Eventset és az FIA-t meglepetésként érte, hogy a Cyan Racing és a Geely Group Motorsport nem vesz részt a WTCR 2022-es szezonjának folytatásában. Nem számítottunk erre annak fényében, hogy hosszú párbeszéd zajlott az FIA, a Cyan Racing, a Geely Group Motorsport, a Goodyear, és a TCR-kategóriát megalkotó WSC között, hogy megoldást találjunk az olaszországi WTCR-hétvégén felmerülő gumiproblémákra” – olvasható a Discovery Sport Events közleményében.
„A pénteken lezajlott pozitív hangvételű tárgyalás során az FIA és WSC javaslatot tett arra, hogy minden WTCR-autó alapsúlyát 20 kilóval csökkentsék, a Goodyear pedig felajánlotta, hogy szervez egy kiegészítő tesztet az Anneau du Rhinen, és ezzel lehetőséget ad a csapatoknak, hogy a Goodyear által javasolt beállításokkal menjenek a pályán. Egy olyan helyszínen, ahol a Cyan Racing – más csapatokkal együtt – már tesztelt, mindenféle gumiproblémák nélkül.”
Ezen kívül a Goodyear felajánlotta, hogy az előző hétvégéről áthozott használt gumikat (a szabály előírja, hogy az egy hétvégén felhasználható 22 gumiból csak 12 lehet új) ingyen újra cseréli.
A DSE közleménye hozzáteszi, a kínai márka és a svéd csapat döntése az elzászi szervezők szempontjából is rendkívül szerencsétlen, hiszen ők értelemszerűen a két helyi versenyzőre, a négyszeres világbajnok Yvan Mullerre és a kétszeres vk-győztes Yann Ehrlacher-re alapozták a rendezvényt.

Marcello Lotti, a TCR és az ETCR-kategória megalapítója.

Fotó: FIA ETCR

A promóter állításai egy az egyben megerősítették a kategória tulajdonos szavai is.
„A WSC mindig is tiszteletben tartott az indulók döntéseit, de ebben az esetben nehezen találjuk a racionalitást. Különösen, mivel a WSC, együttműködve az FIA-val, a promóterre és a gumigyártóval, olyan intézkedésekről döntött, melyek megoldották volna a problémákat” – mondta Marcello Lotti, a TCR-kategória létrehozója, a WSC elnöke.
„20 kilót levettünk volna minden autó minimum súlyából, és megemeltük volna az egy versenyhétvégén felhasználható új gumik számát. Fontos kiemelni, hogy ezzel a súlycsökkentéssel, a Lynk & Co 30 kilóval lett volna könnyebb, mint a 2021-es szezon végén.”
„Ezen felül két ingyenes tesztet iktattunk be a programba, hogy minden résztvevő meggyőződhessen a változtatások hatékonyságáról, különösen a pálya karakterisztikáját figyelembe véve.”
A sok rossz hír mellett van egy apró jó is: kiderült, hogy az ázsiai versenyek helyére bekerülő helyszínekről augusztus 8-án dönt az FIA Motorsport Világtanács, így hamarosan kiderül, hol zárul a zaklatott 2022-es évad.

Nem akarsz lemaradni a WTCR-hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogyan kaphatsz értesítéseket a mobilodra az Eurosport applikációval.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Visszalép a teljes 2022-es WTCR-szezontól a Cyan Racing és a Lynk & Co
04/08/2022 06:00
WTCR
Dögös új festést villantott a Cyan Racing Lynk & Co a Hungaroringen
30/03/2022 08:22