Nagy Dani a második vila reali futam legvégén szenvedett balesetet, amikor a második sikánból kifeje jövet a korlátba csúszott. Nem az volt a nagy baj, hanem, hogy a mögötte érkező Nat Berthonnak esélyes sem volt kikerülni őt, és nagy erővel a Cupra oldalába csapódott.
A francia versenyző Audiján 27 G erőhatást mértek a szenzorok, és bár az autó megvédte Danit, a jobb keze nekicsapódott valaminek, és megsérült a mutatóujja. Törés, műtét, lábadozás.
A vallelungai versenyt így kénytelen volt kihagyni, de valószínűleg az autója sem készült volna el Olaszországra, mert a Cuprától új kasztnit kellett hozatnia a Zengő Motorsportnak.
Anneau du Rhin
Történelmet írt, majd így ünnepelt Rob Huff és a Zengő Motorsport
07/08/2022 18:54
A 99-es Cupra mostanra összeállt, és Dani is jól van, úgyhogy a héten irány az Anneau du Rhin.
„Leszedték az ujjamról a sínt, és a helyzethez képest egész jól mozog, úgyhogy remélem, minden rendben lesz vele” – mondta Dani az Eurosport Hungary-nek.
„Nem emlékszem, pontosan mi történt, és amikor visszanéztem a felvételt, azon sem látszott egyértelműen. Elég nagy oldal irányú ütést kaptam, és szinte minden testrészem nekicsapódott valaminek. A kezem vagy a kormánynak ütődött neki, vagy az is lehet, hogy egészen a kézifékig vitte a lendület.”
A gyógyulást csak korlátozott mértékben lehet gyorsítani, így maradt a szellemi felkészülés. Az Anneau du Rhin egy olyan pálya, melyet nem használtak eddig a nagyobb nemzetközi sorozatok, így „tanagyagot” sem könnyű találni hozzá.
„Azért akad. Az Assetto Corsán találtam egy régebbi, felhasználók által készített verziót az Anneau du Rhinről, és azon tudtam gyakorolni.”

Nagy Dani a Motorland Aragonon

Fotó: FIA WTCR

Dani szerint nagy jelentősége lesz az időmérőnek, mert a vonalvezetés nincs tele zsíros előzési pontokkal. Azért megpróbáltunk találni néhányat.
„A hátsó egyenes végén a lassítónál nem biztos, hogy könnyű lesz előzni, mert az egyenes előtt egy gyors sikán van, amiben nem egyszerű tempókülönbséget kialakítani. Talán az első szektor vége felé, a belső részen lehet majd előzni, ahol van egy balos-jobbos kombináció, ami az egyenesre gyorsít ki. Ott viszonylag szélesnek tűnik a pálya, és talán lehet több jó ív is. De alapvetően egy vonatozós körnek tűnik” – véli a Zengő Motorsport pilótája.
„Az a nehézség benne, hogy szerintem ezt a pályán nem elsősorban nagyobb versenyekre építették. Kicsit olyannak érzem, mint itthon az Euroring. Inkább pályanapokra meg tesztelésre jó igazán.”
A Zengő Motorsport amúgy sem Smaug aranykupacából gazdálkodik, de a portugáliai baleset végképp nem tett jót a malacperselynek. Tesztről igy nem is nagyon álmodhatnak Daniék.
„Egyelőre örülünk, ha a költségvetés kitart az év végéig, különösön most, hogy volt ez a nagy baleset Vila Realban, illetve Huffy is pórul járt egyszer. Most Zoli óriási erővel dolgozik azon, hogy minden hétvégére meglegyen, ami az eredményes versenyzéshez kell, a szükséges kopó alkatrészek vagy az elégséges új gumi. Elképesztő látni azt a munkát, amit Zoli beletesz, és nagyon hálásak vagyunk neki az erőfeszítéseiért."
„Az elszázi verseny után jön egy hosszabb szünet, és abba talán belefér majd egy shakedown, de egyelőre semmi sem biztos.”

Rob Huff a vila reali győzelem után.

Fotó: FIA WTCR

Az összes nehézség ellenére a Zengő Motorsport története egyik legjobb szezonját futja nemzetközi szinten. A 2012-es világbajnok Rob Huff jelenleg harmadik a bajnokságban a listavezető Mikel Azcona (aki tavaly még csapattárs volt) és Nestor Girolami mögött. Dani szerint csapattársa nagy formában van.
„Az alapján, amit vele beszéltem, nagyon jól érzi magát a csapatnál. Tavaly elég stresszes volt, idén viszont sokkal felszabadultabbnak látom. Úgy tűnik, ő az a fajta versenyző, akinek kell a nyugalom, hogy ki tudja magából hozni a legjobbat.”
„Csak egyszer volt világbajnok csapattársam, Michelisz Norbi, de ő egyetlen hétvégéig a TCR Europe-ban. Most először figyelhetek hosszabb időn keresztül egy korábbi világbajnokot, és azt látom, hogy a fontos pillanatokban szinte sosem hibázik. Alig emlékszem tőle elrontott időmérős körre.”
„Szerintem most olyan formában van, mint amikor világbajnok lett. Vagy inkább úgy mondom, olyan formában van, amivel világbajnok lehet, ha ideálisan alakulnak a körülmények.”
Az elzászi WTCR-hétvége már csütörtökön kezdetét veszi egy korai teszttel, amit pénteken egy újabb követ. A két szabadedzést és az időmérőt (15:00 - Eurosport 2) szombaton, a két futamot pedig vasárnap (11:00 – Eurosport 1 és 16:00 – Eurosport 2) rendezik.
A szabadedzésektől a futamokig minden eseményről élő, megszakítás nélküli magyar közvetítés lesz az Eurosport.hu-n és az Eurosport applikációban.

Nem akarsz elmaradni a WTCR-hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogyan kérhetsz értesítést a mobilodra az Eurosport applikációban.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Vila Real
Tassi Atika és Michelisz Norbi is többet várt az időmérőtől
03/07/2022 08:14
Aragon
Michelisz Norbiék tudatosan a fordított pole-ra mentek, Tassi Atinak műszaki gondja volt
25/06/2022 20:03