A hivatalos súlykompenzációs táblázatot még nem hozták nyilvánosságra, de a nyilvános számítási módszert követve az elmúlt hétvégék köridőiből kideríthetők a következő fordulóra várható pluszsúlyok.
Ez alapján az Anneau du Rhin versenypályán várhatóan két márka kap pluszsúlyt: a Lynk & Co-nál marad a +40 kg, miközben a legutóbbi 20 mellé a Honda kap újabb 20-at, és ezzel Vila Real után ismét maximumra kerül.
Jelentősen könnyebbek lesznek viszont az Audik; ők mind a 40 kilót ledobják majd magukról Vallelungához képest. Náluk nem is annyira az olaszországi teljesítmény okozza a változást, hanem hogy kikerül az egyenletből a Motorland Aragon, ahol elég komoly tempófölényben voltak.
Anneau du Rhin
Mi lett Azcona büntetésével és Michelisz Norbi dobogójával?
TEGNAP 06:40
A Hyundai és a Cupra súlykompenzációja ellenben nem változik, ami leginkább Michelisz Norbiék szempontjából komoly eredmény, hiszen Mikel Azconával elég jól jöttek ki a vallelungai hétvégéből, mégis maradnak nulla kiló pluszsúlyon.
Ennek oka, hogy a BRC Racing idén sokkal okosabban osztja be az Elantra N TCR erejét, mint korábban. Tavaly Cyan Racing volt a mestere ennek, idén viszont az olaszok talán túl is tesznek rajtunk.
Norbiék igyekeznek optimalizálni az időmérő edzésen nyújtott teljesítményüket, hiszen a bajnokság kvalis eredmények alapján számolja a súlykompenzációt. A versenyeken aztán – helyszíntől függően – 2-3-4 tizedet is tud javulni az átlagos teljesítményük.

Mikel Azcona

Fotó: FIA WTCR

Ami az összsúlyokat illeti, számításaink szerint a Lynk & Co ismét 1355 kilós lesz, a Honda súlya 1325 kg, a Hyundai-é 1275 kg, míg az Audié és a Cupráé 1265 kg lesz.
FRISSÍTÉS: a vallelungai gumiproblémákra reakcióként a szervezők 20 kiló rendkívüli súlycsökkentést engedélyeztek minden gyártónak, így a pontos súlyok: Honda: 1305 kg, Hyundai 1255 kg, Audi, Cupra: 1245 kg. A Lynk & Co visszalépett a WTCR 2022-es szezonjától.
Két hete Vallelungában kisebb botrány tört ki, amikor a Lynk & Co-k nem álltak rajthoz a futamokon a sorozatos defektek miatt. A hivatalos magyarázat szerint a nagy meleg (55 fokos volt a pálya) és vonalvezetés sajátosságai vezettek a problémákhoz, amire a kékeknél még a nagy súly is rátett egy lapáttal.
Rossz hír, az Anneau du Rhinen a Lynk & Co-k ugyanúgy 1355 kilósok lesznek, és hűvös időre sem számíthatunk. Az olaszországi 36 foktól nem kell tartani, de péntekre 35, szombatra 27, vasárnapra pedig 28 fokos maximumot mondanak most.

Nestor Girolami

Fotó: FIA WTCR

Az aszfalt tehát megint forró lesz, úgyhogy leginkább a pálya eltérő karakterisztikája miatt reménykedhetnek abba, ezúttal megússzuk tömeges defekt nélkül.
A WTCR és a Goodyear mindenesetre igyekszik, az újonnan bevezetett pénteki teszt előtt csütörtökön is lesz egy gyakorlás. Amikorra amúgy 38 fokot mondanak.

Nem akarsz lemaradni a WTCR hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogy kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport app-ban.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Történelmet írt, majd így ünnepelt Rob Huff és a Zengő Motorsport
07/08/2022 18:54
Anneau du Rhin
Ettől ledobod a szíjat – az év bunyója volt ma a WTCR-ben
07/08/2022 18:23