Alain Menu idén már második évét tölti távol a WTCC-től, attól a bajnokságtól, amelynek 2012 végéig valamennyi verseny részt vett. A kétszeres BTCC bajnok svájci a Chevrolet gyári csapatának távozása óta nem talált magának helyet a világbajnokságon, bár minden évben felmerültek pletykák az aktuális érdeklődőkről.
A genfi pilóta azonban nem rendelkezik sem vaskos elszórandó milliókkal, sem tehetős személyi szponzorokkal, így gyakorlatilag csak a gyári alakulatok, illetve az igazán pénzes privát istállók jöhettek volna szóba, és végül mindegyik próbálkozás kudarcba fulladt.
Menu nemrég Argentínában járt, ahol a Chevrolet csapat meghívására ismét részt vett a Buenos Aires 200 km-es versenyen, utána pedig beszélgetett a helyi sajtóval is. Az egyik ilyen interjúból több érdekesség is kiderült, például, hogy 2013-ban közel állt ahhoz, hogy a Citroen pilótája legyen.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Tavaly nem csak kapcsolatban voltam a Citroennel, de teszteltem is az autójukat. Sebastien Loeb helye már akkor biztos volt, a második autóra pedig ketten voltunk esélyesek, Yvan Muller és én. A csapat elégedett volt a teljesítményemmel, de aztán nyilván marketing okokból is Mullert választották. Logikus döntés, hiszen ő francia" - mesélte Menu a Corse Online-nak.
A svájci véleményét a harmadik számú versenyző kiválasztásakor is kikérték, bár azt már akkor tudni lehetett, hogy egy dél-amerikai pilótát akarnak.
"Amikor közölték, hogy dél-amerikai versenyzőt szeretnének, és hogy meghívták José Maria Lopezt egy tesztre, őszintén megmondtam nekik, arra semmi szükség. Ő annyira jó pilóta, hogy nyugodtan írhatják egyből a szerződést."

Menu_chevrolet_arg_palyan

Fotó: Eurosport

Menu egyébként igen hosszú ideje jár versenyezni Argentínába, az elmúlt kilencből nyolc alkalommal részt vett a helyi TC2000-es bajnokság kiemelt versenyén, a Buenos Aires 200 km-esen, egyszer, 2006-ban pedig Matías Rossi társaként meg is nyerte a futamot. Ha valakinek, neki jó rálátása van a helyi túraautós közegre, és nagyon jó véleménnyel van róla.
"Nem túlzok, szerintem ez a világ egyik legjobb túraautó bajnoksága. Ha összehasonlítjuk a WTCC-vel, itt több a csapat, és versenyképesebb is a sorozat, ráadásul nagyon jók a pilóták. Az összetett első tíz helyezettje szerintem bárhol megállná a helyét a világban. Más országokban ezt talán az első ötre mondható el."
Az idén 50 éves svájci kicsit a magánéletéről is mesélt. Korábban alapított egy festékekkel foglalkozó céget, bár saját elmondása szerint nem könnyű az élet, ha olyasvalamivel kell foglalkozni, amihez nem igazán ért az ember.
"A legjobb barátom unszolására fogtam bele, mivel folyton azt mondogatta, szükség lesz egy másik bevételi forrásra, ha egyszer abbahagyom a versenyzést. De nem könnyű egy olyan céget vezetni, amelyhez egyáltalán nem értesz, hiszén én még egy ajtót sem festettem le eddig életemben.""Tavaly az ügyvezetőm elment nyaralni négy hétre; az volt életem legnehezebb egy hónapja. Úgyhogy el is döntöttem, idén a nyaralása alatt egy hétig viszem a boltot, a másik háromra pedig bezárok. Innen is látszik, hogy az autóversenyzői hivatás a legjobb a világon" - zárta Menu
Az idei argentínai kiruccanás sajnos nem sikerült túl jól. A verseny előtt hatalmas tömeg alakult ki a pálya mellett, és állítólag valaki megpróbálta ellopni Menu telefonját, mialatt ő a csapatához igyekezett. A futamon aztán egy ideig a negyedik helyen haladt a Franco Vivian - Alain Menu páros, ám egy műszaki hiba kétszer is a boxba kényszerített őket így körhátrányba kerültek.
A magyar nézők körében is igen népszerű Menu egyébként jelenleg a BTCC-ben versenyez a Chrome Edition Restart Racing Volkswagen Passatjával. 15 futam után 11. az összetettben, eddigi legjobb eredménye pedig egy ötödik hely, amit Brands Hatchben, az idénynyitó harmadik futamán ért el.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21