A nehéz évkezdés után egy ideig úgy tűnt, akár a bajnoki címért is harcba szállhatnak a zengősök, Mikel Azcona a remek hungaroringi és mosti forduló után a harmadik helyen állt az összetettben. Azóta viszont nagyot fordult a világ a magyar csapattal.

A csehországi versenyt követően a súlykompenzációs rendszer 40 kiló ballasztot írt elő a Cuprák számára, ami alaposan visszavetette a spanyol márka teljesítményét. A legutóbbi két hétvégén (Pau-Arnos és Adria) Zengő Zoli egyik versenyzője sem jutott tovább a Q1-ből, és így már a bajnoki dobogó is nagyon távolra került Azconától.
A WTCR egyik legnagyobb tehetségének tartott spanyol nem is ment el szó nélkül a látványos visszaesés mellett. A Cuprára kiszabott 40 kilón kívül azt is nehezményezte, hogy az azonos alapokra épülő Audik eközben egyre könnyebbek lettek, sőt, Olaszországra még hasmagasság csökkentést is kaptak.
Sochi
Yvan Muller: Azcona megértő volt, mert vele is történt már hasonló
17 ÓRÁJA
„Nagyon nehéz az autónk. Az Audi már 40 kilóval könnyebb nálunk, és 10 milliméterrel alacsonyabb a hasmagassága, amit nem igazán értünk” – idézi Azconát az Autosport.
Szintén a nagy pluszsúllyal magyarázza a visszafogott szereplést a Zengő Motorsport korábbi világbajnok versenyzője, Rob Huff is. A brit pilóta a szenvedős időmérő után szépen zárkózott az adriai futamokon, de ez érthető módon sovány vígaszt jelentett számára.
„Összességében ez is egy nehéz hétvége volt; az autó egyszerűen nem elég gyors a kompenzációs súlyok miatt. A mérnökök jó munkát végeztek, és az összes versenyzőnk elégedett volt az autó egyensúlyával, úgyhogy az okok a kompenzációs súlyokban és a BoP-ben keresendők” – értékelt Huff.
A súlyok mellett talán a pályák karakterisztikája is szerepet játszhat a Zengő Motorsport nehézségeiben. Adrián a Cupra ugyanúgy 1305 kg-val ment, mint egy éve az aragoni idényzárón, és ugyanúgy 30 kilóval volt könnyebb a Hondánál és a Hyundai-nál, mint akkor.
Ennek ellenére egy éve Spanyolországban Azcona egy harmadik és két ötödik helyet ért el, miközben Boldizs Bence bejutott a Q2-be, most pedig mind a négy Cupra kiesett már a Q1-ben.
A legutóbbi két hétvégét szűk, technikás, lassabb pályákon rendezték, és úgy tűnik, az ilyen helyszíneken a Cupra nehezebben bánik el az 1305 kilós súllyal, mint a Motorland Aragonhoz hasonló klasszikusabb vonalvezetéseken.
Az elmúlt két, szenvedős hétvége után várhatóan kevesebb pluszsúly jut majd a Zengő Motorsport autóinak a folytatásban, így remélhetőleg sikerül szépen búcsúztatni a szezont Szocsiban.
Sochi
Azcona: Yvan Muller bocsánatot kért, és elismerte, hibázott
29/11/2021 17:26
Sochi
Azcona és a Zengő Motorsport az első sorban Szocsiban
27/11/2021 14:18