Honda_teszt_valencia_13

Fotó: Eurosport

Ahogy ígértem, folyatjuk a beszélgetést Andrea Adamoval, a JAS Motorsport főtervezőjével, a TC1-es Honda Civic első számú dizájnerével. Ha lemaradtál az első részről, ITT elolvashatod. Dióhéjban eddig arról volt szó, hogy - akárcsak egy éve - idén is rendkívül rövid idő alatt kellett megtervezni és véglegesíteni az autót, ami miatt kompromisszumokat kellett kötni.
Adamo arról is beszélt, hogy az új szabályok ugyan valóban nagyobb mozgásteret jelentenek a mérnökök számára, ám a rendelkezésre álló időnél sokkal többre lenne szükség ahhoz, hogy a lehetőségeket leteszteljék, és megtalálják a legjobb megoldást. Innen folytatjuk.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
TEGNAP 12:30
"Egy kicsit olyan ez a helyzet, mintha egy focipálya méretű játéktéren egy golflabda nagyságú golyóval kéne játszani. Rengeteg tesztre lesz még szükségünk, hogy pontosan megértsük az autó működését, és megtaláljuk az ideális megoldásokat" - mondta Adamo a WTCC Blognak.
Szóval focipályán egy golflabdával... A játék első fele így kb. arról szól majd, hogy egyáltalán megtalálják a labdát. Most éppen ez az időszak zajlik, és egyelőre a játéktér egynegyedét sikerült átfésülni.
"Ha százalékokban akarom kifejezni, akkor most azt mondanám, hogy kb. a lehetőségek 25%-t tudtuk letesztelni a tél során."
Ezek szerint még 75% fejlődési terület áll az új Civic előtt?
"Ezt így nem lehet kijelenteni, hiszen nagyon extrém esetben akár az is elképzelhető, hogy az a maradék 75% mind rossz megoldás, és az 'első' 25%-ban volt az ideális konstrukció. Erre azért kicsi az esély, és remélem, komoly előrelépési lehetőségeket találunk majd a tesztek során" - folytatta Adamo.

Adamo_arc_rus

Fotó: Eurosport

A Honda egyébként a gyorsabb évközi fejlesztés kedvéért egy külön tesztcsapatot hoz létre idén, amely akár a versenyekkel egy időben is végezhet fejlesztőmunkát. Erről Alessandro Mariani beszélt a Motorsport-Totalnak.
"A megnövekedett rivalizálás miatt létfontosságú egy tesztcsapat felállítása, amely a szezon közben is dolgozhat. Ez lehet a kulcsa annak, hogy az évad során egyre eredményesebbek legyünk" - fogalmazott a JAS csapatfőnöke.
Na de térjünk vissza Adamohoz és a Honda szezonközi fejlesztéséhez. Korábban említettük már, hogy a WTCC idén átveszi a Rali Világbajnokságon használt szisztémát, azaz egy szezonban meghatározott mennyiségű fejlesztést lehet elvégezni az autón. Ez egyrészt teret ad a mérnöki kreativitásnak, másrészt igyekszik rövid pórázon tartani a költségeket.
"Ha valamelyik területen új alkatrészt akarunk homologizáltatni, ahhoz el kell használnunk egy jokert. Az egész szezonra összesen 5 jokert kaptunk, de nem lehet akármikor elsütni őket. Két időpontot jelöltek meg, amikor a fejlesztések homologizáltathatók, az első július elseje, a második pedig október negyedike."
Az évad első felében azonban még tesztcsapattal sem lesz könnyű komoly előrelépéseket elérni, hiszen a WTCC mezőnye hat hét alatt lezavar öt versenyt.
"Rendkívül feszített lesz a tempó. Ha valamit július elsején homologizáltatni akarunk, azt már júniusban be kell jelentenünk az FIA-nak, tehát májusban kell letesztelni, azaz áprilisban el kell kezdeni a tervezést. Viszont ahhoz, hogy megtaláljuk a fejlesztési lehetőségeket, először tesztelni kéne, amire viszont alig van idő" - vázolta a nehézségeket Adamo.
Egyelőre tehát szinte ugyanott tartunk, mint egy éve, rövid volt az idő és ezért nagy a kapkodás. Úgy tűnik, május után lesz igazán lehetőség a nyugodt fejlesztőmunkára, ám az akkor kitalált módosításokat majd csak októberben lehet homologizáltatni.
Jelentősen felfordult tehát a WTCC-s csapatok élete, ami miatt átszervezésekre is szükség volt a Hondánál. Következő cikkünkben Andrea arról beszél majd, hogyan osztották le a feladatokat a 2014-es szezonra.
Fotó: Honda Racing (David Noels)
[ad#1]
[ad#2]
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33