Nem a WTCR az egyetlen olyan bajnokság, amely a covid kezdete óta problémákkal küszködik, de a Túraautó Világkupának kijutott a rosszból.
A 2019-es volt az utolsó békeév, amikor egy brutálisan erős és bőséges mezőnyben Michelisz Norbi bajnok lett.
2020-ban a vírus miatt csak erősen megcsonkított szezont lehetett tartani, ráadásul a Nordschleifén jött a Hyundai protest-visszalépése. Ázsiába tavaly sem sikerült eljutni, idén pedig csőstül jött a baj, ahogy azt a fenti rövid bevezetőben is összegeztük.
WTCR
Michelisz Norbi kipróbálná magát egy formaautóban is
TEGNAP - 09:17
Most, augusztus végén úgy állunk, hogy van 12 állandó induló a mezőnyben, rettegünk a melegtől és az esetlegesen fellépő gumiproblémáktól, és egyelőre fogalmunk sincs, hol rendezik az év utolsó két fordulóját (az eredetileg tervezett három helyett).
Nehéz lenne most azzal hivalkodni, hogy a WTCR erősebb, mint valaha, ám a bajnokságot vezető Jean-Baptiste Ley szerint a sorozat halálról sem kell beszélni.
„Valóban, a 2022-es egy kiemelkedően nehéz szezon számunkra. És még nincs vége. Összegyűlt egy sor probléma, olyanok, amikre nem számítottunk a covid krízis kezdete óta. A járvány még mindig itt van velünk, ezért kellett törölnünk az ázsiai turnét, miközben itt az ukrajnai válság, melynek következtében elveszítettük Szocsit, ahol 2021-ben egy nagyszerű finálét tartottunk. Ehhez jöttek hozzá az idei gumiproblémák” – mondta Ley az Autohebdónak.
„Mindezek ellenére már előre megvolt a terv, hogy hogyan reagáljunk a naptár tőlünk teljesen független változásaira. Behoztuk az Anneau du Rhint és rendeztünk egy dupla hétvégét (WTCR+ETCR) Vallelungában. Mindent megtettünk annak érdekében, hogy egy működőképes és vonzó szezonunk maradjon.”

Jean-Baptiste Ley, a WTCR igazgatója

Fotó: FIA WTCR

Az évad hátralévő részének pontosítására, úgy tűnik, egyelőre várni kell. Az Anneau du Rhinen még az volt a mondás, hogy a rákövetkező héten jön a bejelentés, de erre azóta sem került sor. Az viszont biztosnak látszik, hogy még két hétvégét rendeznek idén, és igyekeznek feltölteni a Lynk & Co kiszállása miatt keletkezett űrt a létszámban.
„Már megkezdtük a tárgyalásokat, hogy kompenzálni tudjuk a Lynk & Co kiszállását, és több autó legyen a mezőnyben. A cél, hogy két nagyszerű versennyel zárjuk le a szezont, és olyan létszámú mezőnnyel, ami méltó a WTCR szintjéhez.”
Az utóbbi hónapokban sokan temetni kezdték a Túraautó Világkupát, Ley szerint viszont erre semmi szükség.
„A WTCR nem haldoklik, csak nehéz időkön meg keresztül, ami még erősebbé teszi majd. Már most tisztán látjuk, milyen lesz a 2023-as évad. Egy olyan versenynaptárral, amely méltó egy világkupához, amely a világ területének jelenetős részét lefedi, több különböző kontinensen.”
„Lesznek kisebb szabálymódosítások, és átalakul a bajnokság struktúrája, hogy új csapatok számára legyen elérhető a sorozat. Ezeket a tervek már megosztottuk az FIA-val és a WSC-vel is, akikkel egységben dolgozunk. Biztosak vagyunk benne, hogy a WTCR túljut ezen a krízisen, és 2023-ban visszakerül arra a szintre, amit megérdemel.”

Az új MG6 XPower TCR győzelemmel mutatkozott be a TCR Asiában.

Fotó: From Official Website

Az „új csapatok” új gyártókat is jelenthetnek. Az MG nemrég bemutatta új TCR-gépét (az MG6 helyébe lépő MG5 XPowert), miközben az Toyota autója hamarosan bemutatkozik Dél-Amerikában.
„Tárgyalásokat folytatunk több új csapattal és gyártóval. Fontos, hogy a 2023-as terveket minél hamarabb nyilvánosságra hozhassuk, és ezzel eloszlassunk minden kételyt a WTCR jövője kapcsán.”
2023-ban egy egyszerű, költséghatékony hibrid rendszer is megérkezik a WTCR-be. Ley viszont erről keveset beszélt, mivel a bajnokság promótereként ez nem az ő asztala, de kiemelte, örülne ennek az iránynak. A hibrid témával kapcsolatban a TCR-kategóriát irányító WSC-t is megkerestük, de azt a választ kaptuk, hogy majd szólnak, ha beszélni akarnak róla…

Nem akarsz lemaradni a legfontosabb WTCR-hírekről? A lenti videóban megmutatjuk, hogyan kérhetsz értesítést a mobilodra az Eurosport applikációval.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

WTCR
Tassi Attila szíve szerint egy Honda NSX-be ülne át
22/09/2022 - 08:27
WTCR
Tim Gábor jövőre már teljes szezont menne a közösségi finanszírozás után
20/09/2022 - 12:05