Gombamód szaporodnak az elektromos bajnokságok (Formula, Pure ETCR, Electric GT), néhány év múlva lesz hidrogén-kategória Le Mans-ban, és már alig találni olyan nemzetközi sorozatot, ahol ne lenne legalább hibrid hajtás az autókban.

A világ vezetői erőteljes nyomást helyeznek az autógyártókra, akik emiatt fokozzák a hibrid és elektromos hajtású járművek fejlesztését illetve gyártását, ami természetesen a motorsportra is hatással van.
Xavier Gavory, a Túraautó Világkupa vezetője azonban úgy véli, az elektromos hajtás térnyerése nem jelenti a benzines motorsport végét, viszont az iparágnak meg kell tanulnia alkalmazkodni a változó világhoz.
WTCR
Jövőre dönt az újabb WTCR-indulásról a Lada
19 ÓRÁJA
„Az autóipar világszerte forradalmi időszakot él meg, és éppen egy átmenti periódusban vagyunk. Ehhez a motorsportnak is alkalmazkodnia kell. Van a WTCR-el párhuzamosan egy (elektromos) bajnokságunk, az ETCR, de úgy hiszem, a következő években a belső égésű motorok szektora is stabilizálódni fog” – mondta Gavory a Motorsport.com-nak.
„(A belső égésű motorok) nem fognak eltűnni, ezekre is szükség lesz, viszont zöld üzemanyagot kell használniuk.”
A WTCR első embere szerint a motorsport vagy megtanul alkalmazkodni, vagy ki fog halni. Viszont, ha okosan idomul a világ változásaihoz, akkor nagyon is lehet jövője.
„A WTCR egy olyan bajnokság, amely az ügyfélversenyzésen alapul, és amit a gyártók arra használnak, hogy a benzines autóikat bemutassák. Ez a jövőben is így marad. Jelenleg az eladott autók 80%-a ebbe a kategóriába tartozik, de egyértelmű, hogy ez változni fog.”
„Ahogy említettem, a motorsportnak alkalmazkodnia kell azokhoz a történésekhez, melyek a komplett autóipart érintik, különben ki fog pusztulni. De van jövője is, viszont a prómotereknek tenniük kell valamit, hogy idomuljanak a változásokhoz.”
A Túraautó Világkupa már meg is kezdte az alkalmazkodást, az idei évtől kezdve a P1 Racing Fuels szállít egyedileg gyártott üzemanyagot a bajnokságnak, melynek 15%-a megújuló alapanyagokból származik. Egy része bioüzemanyag, de tartalmaz szintetikus benzint is.
A bajnokság hosszabb távú célja, hogy 100%-ig megújuló forrásból származó benzint használjanak, és ezzel az egyre szigorúbb nemzetközi előírások között is megtarthassák a belső égésű motorokat.
WTCR
Egy új kihívásról beszélt búcsúüzenetében Michelisz Norbi főnöke
TEGNAP 15:38
WTCR
Távozott Michelisz Norbi főnöke a Hyundai-tól
TEGNAP 13:36