Barth_Usa_wiechers_bmw

Fotó: Eurosport

Felemás szezont zárt 2013-ban a Wiechers Sport, a német csapat színeiben Fredy Barth csak nehezen szokta meg a hátsókerék hajtású BMW-t, így a 2012-es teljesítmény (két futamgyőzelem Stefano D'Aste révén) megközelíthetetlen volt számukra.
Az argentin hétvége azonban sok mindenért kárpótolta a nienburgi alakulatot, José Maria López megnyerte a második futamot, amivel új lendületet adott a kis német csapatnak, saját magát pedig egyenesen az egyik gyári Citroënig repítette.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
18 ÓRÁJA
A nehézkes tavalyi szezon és az új szabályok okozta autóhiány ellenére a Wiechers egyértelműen a WTCC-ben képzeli el 2014-et is, ám két problémával kell szembenézniük. Egyrészt, a győzelemre is esélyes TC1-es autók elfogytak, másrészt a BMW-k jövője is totálisan bizonytalan.
"Az idei évben is a WTCC-ben akarunk versenyezni, ismét egy autóval, méghozzá egy TC2-es technológiával. Jelenleg is tárgyalásban vagyunk pár pilótával, ám még semmi nem dőlt el. Tudom, hogy késésben vagyunk, de remélem, sikerül találnunk egy megfelelő versenyzőt, és várjuk az érdeklődőket" - mondta a WTCC Blognak Dominik Greiner, a Wiechers csapatmenedzsere.

Lopez_arg_unnep

Fotó: Eurosport

A csapat tehát a TC2-ben is vállalja az indulást, nyilván annak reményében, hogy a 2015-ös szezonra több elérhető új autó lesz, mint idén. A németek azonban eddig kizárólag BMW-vel versenyeztek, a bajor márka helyzete viszont meglehetősen bizonytalan a WTCC-ben.
"2014-ben már semmilyen támogatásra nem számíthatunk a BMW Motorsport részéről, tehát biztosan nem lesznek fejlesztések. Alkatrészeket azonban továbbra is biztosítanak a 320 TC-hez, tehát lehet majd versenyezni az autókkal. De ennyi, ennél többet nem várhatunk."
Ezen a ponton a nagy kérdés tehát az, idén is el lehet-e indul a WTCC-ben a TC2-es autók 2013-as specifikációjával. Korábban ugyanis arról volt szó, hogy ezek az autók is kapnak egy fejlesztő csomagot, elkerülendő, hogy nagy lemaradásuk legyen az új gépekkel szemben. Ha lesz ilyen kit, a BMW-nek vége, ha nem lesz, úgy maradhatnak a 320-asok. Ám van egy olyan érzésem, hogy erről még nem született végleges döntés.
"A TC2-es autók motorjáról, és arról, hogy milyen erősek lehetnek 2014-ben, sajnos semmit sem tudok mondani jelenleg" - zárta Greiner.
A TC2-es kocsik egy része valószínűleg az ETCC-ben köt majd ki, ám könnyen lehet, hogy a WTCC is jobban jár, ha végül mégis elvetik a fejlesztőcsomag ötletét, és a tavalyi autók változatlan formában indulhatnak a világbajnokságon. A Wiechersen kívül ugyanis úgy tudjuk, az Engstler Motorsport is két BMW-vel indulna idén, már persze ha indulhat.
Fotó: WTCC Media
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48