2021-ben vadonatúj TCR-autót dobott piacra a Hyundai, a komoly sikereket elért i30 N TCR helyét az Elantra N TCR veszi át. Amire egy picit gyanakodva néznek a leendő ellenfelek.

A TCR kategória jogtulajdonosa (WSC) április végén adta ki az idei szezonra vonatkozó első BoP (Balance of Performance) táblázatot, és sokakat meglepett, hogy a Hyundai új autója milyen barátságos számokat kapott.
A 2018-ban és 2019-ben is bajnoki címet szerző i30 N TCR-hez képest az Elantra jelen állás szerint 40 kilóval könnyebb és 10 milliméterrel alacsonyabb (hasmagasság) lehet, miközben egyel kedvezőbb motorhangolási besorolást kapott (technikailag ez hozzávetőlegesen 2.5% motorerő többletet jelent).
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
15 ÓRÁJA
Az elmúlt napokban felkerestük a WTCR-ben szereplő márkák csapatait, és arról kérdeztük őket, mit szólnak a 2021-es BoP számokhoz.
A legnehezebb, a (holtversenyben) legnagyobb hasmagassággal és leginkább visszafogott motorral futó Lynk & Co 03 TCR-t versenyző Cyan Racing csapatvezetője alapvetően elégedett, de érez némi aggodalmat.
„Örülünk, hogy több új TCR-modellt is fejlesztettek a 2021-es szezon előtt. A WSC/TCR általánosságban elfogadható BoP számokat közölt, ami továbbra is biztosítja, hogy kiegyenlített legyen a mezőny a WTCR-ben” – mondta Fredrik Wahlen az Eurosport Hungary-nek.
„Ezzel együtt kicsit azért meglepett bennünket a Hyundai Elantra N TCR-re kiszabott BoP. Ez egy szedán kialakítású autó, amiről Michelisz Norbi a sajtóban azt mondta, jelentősen jobb, mint a korábbi csapotthátú i30.”
„Ennek ellenére az új modell sokkal kedvezőbb BoP számokat kapott: 40 kilóval kevesebb súlyt, 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot, és 2.5% több motorerőt, ha az i30-cal hasonlítjuk össze.”
„Abban bízunk, hogy ez csak egy kiindulópont az Elantra számára, amit felülvizsgálnak majd az első TCR Europe forduló után. Ez lesz az új autó legelső versenye.”
A TCR Europe idénynyitóját május második hétvégéjén rendezték a Szlovákiaringen, ahol a visszafogott egykörös teljesítmény után a Sebastien Loeb Racing megnyerte a második futamot az Elantrával és Mehdi Bennanival.

Audi RS3 LMS TCR szélcsatorna

Fotó: Audi Motorsport

A Hyundai mellett az Audi is zsír új TCR autót küld pályára idén: a németek mind a négy gépét a Comtoyou Racing üzemelteti. A belga csapat vezetőjét szintén meglepték kicsit a számok.
„Eléggé meglepett bennünket, hogy az Audi RS 3 LMS 40 kilóval több súlyt kapott, mint az új Hyundai, és a Lynk & Co az egyetlen olyan autó a WTCR mezőnyében, amely nehezebb az Audinál” – mondta Jean-Michel Baert az Eurosport Hungary-nek.
„Figyelembe véve, hogy az autók teljesítményének kalibrálásához többféle módszert is használnak, úgy tűnik, az Audi nagyon jó munkát végzett az új RS 3 LMS fejlesztésével. Csak ezzel magyarázható ez a BoP. Ez biztató a jövőre nézve, és már nagyon várjuk az első versenyt.”
A Honda Civic Type-R TCR-el versenyző Münnich Motorsportot is megkerestük, ám a csapatvezetőjük nem bocsátkozott részletes elemzésbe.
„Arra számítunk, hogy a fair BoP-nk lesz az idei szezonban” – mondta Dominik Greiner az Eurosport Hungary-nek.
A témát Zengő Zolival is érintőre vettük, és a Cupra León Competiciónokat üzemeltető csapatfőnök úgy fogalmazott, ezzel a BoP-vel a spanyol autók versenyképesek lehetnek 2021-ben.
Természetesen a Hyundai Motorsport csapatainak véleményére is kíváncsiak voltunk, ám a BRC Racingtől azt a tájékoztatást kaptuk, nem kívánnak nyilatkozni a témában.
A 2021-es Túraautó Világkupa szezon június első hétvégéjén rajtol a Nordschleifén, a versenyeket pedig az Eurosport élőben közvetíti.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30