A spai versenyhétvége előtt lelkesítő bombaként robbant a hír, mely szerint 2015-től három éven keresztül WTCC futamot rendeznek a legendás 26 kilométeres, több mint 150 kanyarból álló Nürburgring Nordschleifén. Erre az egy hétvégére egy versennyé vonják össze a két 60 kilométeres futamot, amelynek féltávjánál boxkiállás vár majd a pilótákra.
Az Eurosport Events motorsport menedzsere szerint a Nordschleifén rendezett forduló lehet a WTCC új ékköve, és nem titkolta, két másik sikeres túraautó bajnokság is szolgáltatott példát az ötlethez. Az egyik az argentin TC2000 (ahonnan Pechito Lopez érkezett), ahol minden évben megrendezik a Buenos Aires 200 km-es versenyt (a többi futam nagyjából 100 km-es), amelyen külföldi sztárok is rajthoz állnak. A másik az ausztrál V8 Supercars, ahol normál esetben 400 és 600 km között váltakozik a hétvégi versenytáv, de évente sor kerül a Bathurst 1000 km-esre a legendás Mount Panorama körön.
Bár a WTCC már eddig is rendelkezett egy kiemelkedően rangos hétvégével, hiszen a kezdetek óta benne van a Makaó GP programjában, a szervezők szerettek volna egy olyan eseményt, amely Európában is nyomon követhető normál idősávban.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
"Régóta figyeltem a bathursti versenyt a V8 Supercarsban és a Buanos Aires 200 km-est a TC2000-ben, és arra jutottam, miért ne lehetne egy ilyen a WTCC-ben is. Sajnos nem mondhatjuk, hogy Makaó egyenértékű ezekkel. Természetesen nagyszerű dolog és óriási megtiszteltetés, hogy részesei lehetünk az autóversenyzés egyik fesztiváljának, de az európai nézőknek hajnali ötkor kell kelniük, ha látni akarják a versenyeket" - mondta Francois Ribeiro a WTCC Blognak.
A Túraautó Világbajnokság mezőnye Moszkvában értesült először a fejleményekről, és Ribeiro szerint rendkívül sokat számított, hogy a pilóták szinte egytől-egyik támogatták az elképzelést, és úgy érzi, megéri vállalni a logisztikai nehézségeket.
"Amikor múlt hét csütörtök reggel kimentünk a Nordschleifére, és láttam a paddockot, akkor tudatosult bennem igazán, hogy mekkora is ez a gépezet (a Nürburgring 24 órás), és mennyire nem lesz könnyű dolgunk a szervezéssel. Ám előtte Moszkvában beszéltem 10-12 pilótával a mezőnyünkből, és mindenki elképesztően lelkesen fogadta a hírt, úgyhogy tudtuk, erre van szükségünk."
A nézők, a csapatok és a versenyzők lelkesedése mellett Ribeiro még egy fontos szempontot emelt ki a Nordschleife kapcsán: reméli, hogy ez a fejlemény is segít majd a további gyártók bevonásában.
"Nagyon bízom benne, hogy ez a hír hatással lesz a német gyártókra. A pálya elképesztően fontos az autóipar számára. Márciusban beállítottam egy Google figyelőt a Nordschleifére, és azóta nem telt el hét anélkül, hogy egy gyártó ne tesztelte volna itt valamelyik új modelljét. Ekkor értettem meg igazán, mekkora jelentőség van ennek a helynek."
Ribeiro azt is megerősítette, hogy a különböző, pályákra vonatkozó FIA szabályok nem jelentenek akadály a verseny számára, egyetlen apró kérdést kell csak megoldani, de arra mutatkozik is hajlandóság a Nemzetközi Szövetség részéről.
"Egyetlen szabályt kell megváltoztatni az FIA-nak, ez pedig a két verseny összevonása. A szövetség viszont nyitott az ötletünkre, az első pillanattól kezdve támogattak bennünket" - zárta Ribeiro.
Úgy tűnik tehát, hogy bármilyen hihetetlennek is tűnt eleinte, 2015-ben tényleg WTCC futamot rendeznek majd a Nordschleifén, remélhetőleg nagy sikerrel.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
15/05/2021 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00