Thompson_Arg_Lada

Fotó: Eurosport

"Evolution, not revolution" - ez az angolszász újságírók egyik kedvelt szavajárása, ha azt szeretnék kifejezni, hogy egy gyártó inkább a jelenlegi technika továbbfejlesztésében (evolúció), és nem egy vadonatúj autó építésében (revolúció, azaz forradalom) látja a jövő kulcsát.
James Thompson szerint a Lada is az előbbi híve, már ami a 2014-es versenyautójukat illeti, az új Granta inkább az idei változat természetes továbbfejlesztéséből jön majd létre.
WTCR
HIVATALOS! Négy autóval tér vissza idén a Zengő Motorsport a WTCR-be
13 ÓRA
"Az idei év során a Lada megtanulta, hogyan lehet versenyképes autót faragni a Grantából. Nem volt könnyű dolgunk, hiszen az 1.6 turbós motor jelentős erejét az első kerék hajtáson keresztül kellett az aszfaltra vinni, úgy, hogy a gumik kibírják a teljes versenytávot. A Chevrolet-nek nyolc évnyi múltja van ebben, nekünk viszont ezt az első teljes szezonunk" - mondta Thompson az 'fiawtcc.com'-nak.
"A kiindulási pont (az utcai változat) az ellenfelek, azaz a BMW, a Chevrolet, a Honda és a SEAT esetében egy sokkal fejlettebb csomag, mint a mienk, ezért a futómű geometria és a kasztni elkészítése során talán nehezebb dolgunk volt, mint nekik. Jövőre szabadabbak lesznek az előírások, ami - pont ezért - elméletben kedvez nekünk, és az idén kifejlesztett elemekkel dolgozunk tovább az új autón is."

Thompson_Arg_arc

Fotó: Eurosport

Ebből kifolyólag a Ladánál nem várható olyan jellegű váltás, mint amit a forma-1-es csapatoknál látunk. Az oroszok továbbra is dolgoznak a 2013-as Granta fejlesztésén, hiszen az ott elért eredményeket a jövő évi autónál is fel tudják használni.
Thommo arról is beszélt, hogy a Moszkvában és Portóban elért jó eredmények (egy ötödik és két hatodik hely) után természetes, hogy az ember kicsit magasabbra teszi a lécet.
"Az ilyen sikeres hétvégék után a csapat automatikusan úgy érzi, legközelebb már ezt kellene felülmúlni. De ilyenkor kell tenni egy lépést hátrafelé, és azt mondani: ezek jól sikerült versenyek voltak, de a következő hétvégének úgy kell nekivágni, mint egy teljesen új kihívásnak."
A brit pilóta arra is magyarázatot adott, hogy miért a vasárnap reggeli bemelegítő edzésen szokott a legjobban szerepelni.
"Egy új autóval érkeztünk idén a bajnokságba, és a szó szoros értelmében a versenyhétvégéken tesztelünk. A Granta folyamatosan fejlődik az edzések során, és általában warm-up-ra érjük el a legjobb szintet a beállításokkal. Utána viszont a futamokon már más a helyzet, hiszen a versenyszituációk nagyban befolyásolják a teljesítményünket" - zárta Thompson.
James Thompson és Mihail Kozlovszkij legközelebb a most következő hétvégén, Sonomában gurul pályára a Lada Grantával.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
18 ÓRA
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21