Tavaly története legnagyobb szabású projektjébe fogott bele a Zengő Motorsport, hiszen először indított négy autót a Túraautó Világkupán, miközben két elektromos Cuprát üzemeltettek a PURE ETCR sorozatban is.
Utóbbi bajnokságot megnyerték, előbbiben pedig történelmi dupla győzelemmel zárták a szezont, így a karácsonyfa mellett ücsörögve kevesen gondolták, hogy 2022 ennyire nehezen indul majd.
Miközben a szurkolók az eredetileg tervezett április eleji csehországi fordulót várták, a Zengő Motorsport csendben dolgozott a háttérben.
Aragon
Michelisz Norbiék tudatosan a fordított pole-ra mentek, Tassi Atinak műszaki gondja volt
25/06/2022 20:03
A négy Cupra közül hármat eladtak (Mikel Azconáét, Rob Huffét és Jordi Genéét), a negyediket pedig, amivel Boldizs Bence falnak csapódott Szocsiban, felújították. Zengő Zoli elmondása szerint, bár a baleset látványos volt, az autó nem sérült súlyosan, így a srácok a télen patika állapotba hozták.
Az autók eladására két okból került sor. Egyrészt, ahogy arról Zoli az Eurosport Hungary-nek még decemberben beszélt, felmerült a márkaváltás lehetősége, másrészt a csapat az elmúlt években már kitapasztalta, a WTCR-ben csak új autóval lehet jó eséllyel labdába rúgni.
Az ünnepek után meg is indultak az egyeztetések a folytatásról, bár óriási azért nem volt a mozgástér. A Lynk & Co-nak, a Hondának és az Audinak már megvoltak a partnerei a WTCR-re, így maradt a Hyundai és a Cupra. A többi gyártó egyelőre azért nem jöhet szóba, mert ők eddig nem fejlesztették le az autójukat az közös elektronikával.

Vedd kézbe az irányítást!Ne mások döntsék el, értesülsz-e a híreinkről vagy sem! Az Eurosport applikációban értesítést kérhetsz a WTCR híreiről, közvetlenül a telefonodra. Ne maradj le semmi fontosról! Oktatóvideónkból (ITT találod) kiderül, hogyan állíthatod be könnyen az értesítéseket.

Információink szerint voltak is komoly tárgyalások a Zengő Motorsport és a Hyundai között, de a két fél elképzelését nem sikerült összeegyeztetni, így ez a vonal lezárult.
Maradt tehát a Cupra, ám hamar kiderült, a spanyol márkánál csak bőven a szezonkezdet után lesz elérhető új autó. Zoliék megpróbáltak máshonnan megfelelő állapotú kocsit szerezni, ám időközben kegyetlenül ketyegett az óra, és egyre közelebb került a közben módosított szezonkezdet.
Körülbelül ez volt az a pont, amikor Zoli nyilatkozott az Eurosport Hungary-nek, és elmondta, a helyzet nem egyszerű, de nem adta fel a WTCR-álmot.
Végül a csapatvezető kitartásának, és a Discovery Sport Events vezetője, Francois Ribeiro közbenjárásának köszönhetően sikerült megoldást találni a Cuprával.

Az utolsó pillanatban gyulladt ki a zöld lámpa.

Fotó: FIA WTCR

És ezen a ponton érdemes visszaemlékezni az utolsó pár WTCC-s évre, amikor Zengő Zoliék többnyire esélytelenül mentek régebbi fejlesztésű Hondákkal a világbajnokságon. A WTCC-nek akkor óriási szüksége volt a két magyar autóra, és mivel Zoliék akkor segítettek, azóta a promóter is igyekszik minden támogatást megadni nekik.
Viszont a megoldás sem volt egyszerű történet. Új autót Ribeiro sem tud szülni, viszont kiderült, Cuprának van egy teszt gépe, amelyben a bukócső ugyan nem felel meg a legfrissebb szabályoknak, viszont amúgy kiváló állapotnak örvend
Végül ezt az autót, illetve hozzá egy vadonatúj kasztni bocsátottak a Zengő Motorsport rendelkezésére, ami alig egy hete érkezett meg Magyarországra. Az elmúlt napokban a magyar szerelők a szó szoros értelmében éjjel-nappal dolgoztak, hogy lebontsák az egyik kasztnit, majd felépítsék a másikat.

A Cupra tesztautója és a hozzá küldött új kasztni. (Fotó: Nádár Viktor)

Fotó: Free

Közben a másik autóval elugrottak egy Szlovákiaringre, majd kicsivel később még a két Cuprával mentek egy rövidet a Hungaroringen. Rob Huff és Nagy Dani tehát másfél tesztnappal hangolódott a szezonra, a csapat számára viszont ezzel nem ért véget az erőltetett menet, hiszen a Cuprák még új motort kapnak a nyitány előtt.
Rob Huff személyében tehát idén is lesz egy világsztár a magyar csapatban, ami még mindig óriási dolog. A 2012-es világbajnok nagyon megszerette Zengőéket, és végig kitartott a projekt mellett. Zoli szerint az ő szerepe felbecsülhetetlen, hiszen Huffy kiváló tesztpilóta is, így annyit tesz hozzá a beállítások finomításához, mint korábban senki más.
A télen viszont Zengő Zoli még Johan Kristoffersson nevét is emlegette. A csapafőnök elmondta, az utolsó pillanatig kapcsolatban voltak a svéd klasszissal, ám az ő szerződtetése szétfeszítette volna az anyagi kereteket. Viszont úgy váltak el Kristofferssonnal, hogy tartják a kapcsolatot, és jövőre újra megpróbálják összehozni a koprodukciót.
A Zengő Motorsport tehát rögös utat bejárva tartotta meg helyét a WTCR-ben, és ilyen előzmények után a szezonkezdet sem lesz egyszerű, de a legfontosabb, hogy az álom folytatódik, és idén is lesz magyar csapat a világkupa mezőnyében.
WTCR
Zengő Zoliék összerakták – 2022-ben is indulnak a WTCR-ben
29/04/2022 07:38
WTCR
Fokozatosan leépíti benzines programját a Cupra, de még van remény
28/04/2022 10:24