Mehdi Bennani már májusban megszerezte az új autó első győzelmét a TCR Europe-ban, Jean-Karl Vernay és Luca Engstler pedig dupla sikerrel nyitotta meg a számlát a WTCR-ben. A francia pilóta a legutóbbi, adriai VK-fordulóig Yann Ehrlacher legfontosabb kihívójának számított, ám a hétvégén nem sikerült bekerülnie a Q2-be, és ez megpecsételte a sorsát.

Első ránézésre nem mondanánk egy rossz bemutatkozó szezonnak, ám úgy tűnik, Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke ennél többre számított.
„Nem vagyok elégedett, mert nem sikerült elhoznunk azokat az eredményeket, amiket megérdemeltünk volna. Ennek különböző okai vannak; a TCR Europe-ban szerintem nem megfelelő módon használták az autóinkat, a WTCR-ben pedig jó pár dolog van, ami miatt nem úgy szerepeltünk, ahogy kellett volna” – mondta Adamo a Motorsport.com-nak.
WTCR
Visszatér egy legenda, és bővül is a naptár jövőre a WTCR-ben
7 ÓRÁJA
Az olasz szakember hozzátette, az új Elantra N TCR ugyanannyira felhasználóbarát, mint a rendkívül sikeres i30 N TCR. Azok a csapatok, amelyek betartják a gyártó ajánlásait, ugyanúgy eredményesek lehetnek ezzel, mint az előddel.
Adamót amúgy más dolgok is aggasztják, melyek túlmutatnak az új autó problémáin. Szerinte az elmúlt időszak világméretű eseményei kifejezetten nehéz helyzetbe hozták a TCR-kategóriát. Az okokat három rövid szóval körbe lehet írni: nincs elég pénz.
„Fundamentális problémák vannak a TCR-ben, amik a költségekhez köthetők. Az általánosan kialakult helyzet miatt a nemzeti bajnokságok mezőnye főleg használt autókból áll, mivel úgy gondolom, nincs elegendő pénz az újak megvásárlására.”
„Több sikeres évet követően mostanra holtpontra jutott az új TCR-autók eladása.
„Vannak bajnokságok, melyeket hatékonyabban működtetnek, és ezért sok autó van a mezőnyben, és olyanok is, ahol kevesebb, de összességében nem nagyon látok most olyan sorozatot, ahol megengedhetik magunk az új autókat.”
Adamo meglátása szerint Dél Amerika és Ázsia lehetne az a két piac, amely felveszi az európai használt TCR-autókat, ám most mindkét régióban komoly problémák vannak. Márpedig egy csapat csak akkor gondolkodhat új autó vásárlásban, ha előbb el tudja adni a régit.
Az interjúban felmerült, hogy nem lettek-e drágábbak az új TCR-autók, és nem ez lassítja-e a piac működését?
„Én nem így látom. Az Elantra csak egy picivel kerül többe, mint az i30, és ennek is csak az az oka, hogy egyes alapanyagok megdrágultak a jelenlegi helyzet miatt. Minden azzal függ össze, hogy mennyi elkölthető pénz van a TCR-ben.”

Jean-Karl Vernay, Adria, 2021

Fotó: FIA WTCR

„Az autók egy picit mindig többe kerültek, mint amit hivatalosan bevallottak. 2015-ben talán a SEAT León Cup Racer volt olcsóbb, de már a TCR első éveiben is megjelentek a drágább autók. Viszont nem beszélhetünk olyan árrobbanásról, mint ami más kategóriákban történt. Véleményem szerint a probléma lényege, hogy egyre kevesebb pénz áll rendelkezésre.”
A Hyundai Motorsport első embere a Túraautó Világkupával kapcsolatban is fogalmazott meg kritikát. Adamo azt nehezményezi, hogy miközben a TCR Europe versenyeit patinás pályákon rendezik, addig a WTCR mostanában olyan helyszínekre látogat, melyek szerinte csak picivel múlnak felül egy gokartpályát.
A Világkupa egyhuzamban másodszor volt kénytelen lefújni az ázsiai szezont a koronavírus járvány miatt. Inje, Ningbo és Makaó helyére Most, Pau-Arnos és Szocsi került be, miközben a mezőny nemrég ellátogatott a felújított Adria Raceway-re is.
WTCR
Franz Engstler legendás paui ütközése a biztonsági autóval
7 ÓRÁJA
WTCR
"Megtiszteltetés volt Tarquini közelében lenni"
12 ÓRÁJA