A Hyundai által megnevezett négy pilóta közül egy a WTCR-projektben is részt vesz, de mind a négy indult már a Túraautó Világbajnokságon vagy a Világkupán.

Ahogy azt korábban megszellőztettük, a két tesztpilóta, Augusto Farfus és Jean-Karl Vernay élesben is lehetőséget kap majd a Hyundai Veloster N ETCR-el, hozzájuk a nemzetközi vérkeringésbe 2017 után visszatérő Tom Chilton valamint John Filippi csatlakozik.
Chiltonnal még a WTCC idejében találkoztunk, az Arena Ford csapattal érkezett a bajnokságba, majd ment az RML-nél, a ROAL-nál és a Sebastien Loeb Racingnél is. Utóbbi lehetett most a kulcs, hiszen – bár hivatalosan még nem jelentették be – mindenki úgy tudja, hogy az SLR üzemelteti majd a Hyundai elektromos projektjét.
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05
„Az elektromos versenyzés új kihívás számomra, de a Hyundai Motorsport PURE ETCR csapatának tagjaként úgy gondolom, a legjobb helyen vagyok ahhoz, hogy győzelmekért versenyezzek. A csapat nagyszerű munkát végzett az autó eddigi fejlesztésében. Korábban már dolgoztam együtt Johnnal, de ez lesz az első alkalom, hogy Augustóval és Jean-Karllal osztozom egy garázson” – mondta Chilton.
„Mindketten nagyon sikeresek a TCR-ben és általában a túraautózásban, így biztos vagyok benne, hogy erős versenytársak lesznek, és jó viszonyítási alapot jelentenek majd számomra a szezon során. Alig várom, hogy a következő hetekben először vezethessem a Hyundai Veloster N ETCR-t, érezzem a teljesítményét, és versenyezhessek vele, amikor eljön a szezon első hétvégéje."

Tom Chilton, Hyundai Motorsport Customer Racing

Fotó: Hyundai Motorsport

John Filippi a fontolva haladók közé tartozik a túraautósok között. A korzikai srác nagyon fiatalon, kevés tapasztalattal került be a WTCC-be, és talán nem is a legjobb időszakban. A nehezen vezethető, pengés TC1-es autókkal nem volt könnyű megtanulni a műfajt, ám úgy tűnik, a TCR már jobban fekszik neki, hiszen tavaly a Target csapattal második lett a TCR Europe-ban.
„Bár az elmúlt szezonban is Hyundai TCR-autóval versenyeztem, a Veloster N ETCR-re és a PURE ETCR-re való átállás óriási változást jelent számomra. Tudom, hatalmas kihívás lesz, de már nagyon várom. Elsődleges feladatom, hogy a szezon előtti teszteken megszokjam az autót” – fogalmazott Filippi.
„Minden új lesz; a kocsi, a csapat, és egy teljesen új formátumot kell megtanulni a versenyhétvégéken. Ugyanakkor, mivel ez egy új sorozat első szezonja, mindenki nagyon hasonló helyzetben lesz. Versenyzőként ez egy izgalmas helyzet és nagyszerű lehetőség arra, hogy megmutasd, mire vagy képes. Biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon versenyképes sorozat lesz, és izgalmas versenyekkel.”

John Filippi

Fotó: Hyundai Motorsport

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője kiemelte, az ETCR-projekt nagyon sok szempontból hoz újat a márka életében. Először építettek elektromos versenyautót, de nem volt még hátsókerék hajtásúés „középmotoros” gépük sem.
Az elsőPURE ETCR szezon június 18-20 között rajtol Vallelungában, és augusztus közepén – a WTCR-hétvége keretében – a Hungaroringet is meglátogatja.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
TEGNAP 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00