Ez nem a francia márka egyik legújabb reklámszlogenje, ezt Francois Ribeiro, a WTCC-t szervező Eurosport Events motorsport igazgatója mondta a Citroen Racing érkezésének hatásáról, egészen pontosan a Túraautó Világbajnokságra nézve.
A Citroen 2014-ben csatlakozott a WTCC mezőnyéhez, és valósággal lesöpörte a padlást. A háromautós egység, amely alkalmanként egy negyedik C-Elysée-vel is kiegészült, a szezon legelejétől fogva egyértelművé tette, nincs úr rajtuk kívül a világbajnokságon, és különösen az évad első harmadában nyomaszó fölénnyel nőtt a többiek fölé.
A rivális márkák fejlesztéseinek köszönhetően az utóbbi hétvégékre ez a különbség valamelyest csökkent, Pekingben például a szezon során először egyik futamon sem győzött citroenes pilóta, ám azt csak a beavatottak tudják, hogy ebben mekkora szerepe lehet magának Yves Matton csapatának. Emlékezhetünk rá, 2012-ig folyamatosan tartotta magát a pletyka, hogy a hasonlóan nagy fölényben lévő gyári Chevrolet csapat játszik az autó teljesítményével, és ezzel próbálják megőrizni a WTCC komolyságát.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Egyrészt simán elképzelhető, hogy ha akkor ez igaz volt, abban az esetben most is igaz lehet. A másik érdekes felvetés, hogy míg a Honda, a Lada és a Chevrolet lelkesen fejlesztett a nyári szünet során, addig a Citroen - információink szerint - hozzá sem nyúlt az autóhoz. Nyilván akkora volt az előnyük, hogy ez felesleges pénzkidobás lett volna, ám felmerül a kérdés, mi van, ha franciák is ugyanolyan elánnal dolgoznak, mint a többiek? Vajon még most is 2-3 másodperc lenne az előnyük? Vagy ennyit már nem lehet kicsavarni a C-Elysée-ből?
A Citroen Sanghajban bebiztosította a gyártók világbajnoki címét, és egyben az is eldőlt, hogy csak az ő egyik versenyzőjük lehet az egyéni bajnok. Jelenleg José Maria López az abszolút esélyes, előnye ugyanis 93 pont Yvan Mullerrel szemben, miközben a hátralévő két hétvége során összesen 110-et lehet szerezni. A franciák fölénye tehát mindent egybevetve továbbra is nyomasztó, és ezen egy 21. optimista hangvételű Honda sajtóanyag sem fog változtatni.

Citroen_harom_spa

Fotó: Eurosport

Sokakban fel is merült a kérdés, a nézőké mellett vajon nem veszi el a többi érdeklődő gyártó kedvét ez a szintű dominancia? Egy ilyen erős és a pénzt látszólag nem sajnáló rivális láttán nem gondolja meg kétszer-háromszor is egy igazgatótanács, hogy megéri-e a befektetett pénz? Eric Néve, az Eurosport Events tanácsadója, a Chevrolet korábbi csapatfőnöke nemrég az Autosport magazinnak azt mondta: nem! Francois Ribeiro pedig most megerősítette mindezt.
"Sokan kérdezik tőlem, hogy a Citroen dominanciája nem riasztja-e el a többi gyártót a WTCC-től. Erre csak azt tudom válaszolni: nagyon közel állunk ahhoz, hogy jó híreket közölhessünk néhány új márka belépésével kapcsolatban. Csak legyenek türelmesek még egy picit" - idézi Ribeirot az ItaliaRacing.
Szabad fordításban tehát: a Citroen fölénye csak vonzóbbá tette a Túraautó VB-t. Persze az előbb említetthez képest van egy ellentétes vetülete is a jelenlegi állapotnak. Mi lenne nagyobb dicsőség annál, mint jól elverni az idén domináló franciákat. Főleg mondjuk egy másik francia márkának. Esetleg egy németnek? Vajon melyik szempont az erősebb?
Hogy őszinte legyek, én sem mernék 100%-os biztonsággal állást foglalni, bár magánvéleményem van. De nem rendelkezem egyetlen olyan megbízható ismerőssel sem (értsd, akiről tudom, hogy nem hazudik a szemembe), aki olyan magas beosztásban lenne egy autógyárnál, ahonnan rálátása lehet arra, pontosan milyen szempontokat mérlegelnek, és milyen súlyozással, mielőtt egy nemzetközi programról döntenek.
Mindenesetre bízom benne, hogy a Ribeiro által említett "kis türelem" nem olyan lesz, mint amikor a viccben a nő kifakad a férjének (vagy fordítva :D). Tudjátok: "drágám, megmondtam, hogy öt perc, és készen vagyok, nem kell félóránként megkérdezni..."
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21