A hétvégén Sanghajban hivatalosan is eldőlt a gyártók világbajnoki címének sorsa, a kínai Forma-1-es pályán a Citroen behozhatatlan előnyre tett szert a Hondával szemben, így két fordulóval a bajnokság vége előtt bebiztosította a konstruktőri elsőséget.
A márka rajongói és a felületes szemlélők számára valóságos csoda lehet a franciák szereplése, hiszen az elmúlt másfél évtizedet a Rali Világbajnokságon töltötték, majd idén átnyergeltek a túraautózásra, és azonnal agyonvertek mindenkit.
A rosszindulatú vagy az ellenfelek iránt elfogult olvasó pedig kicsit becsaphatva érezheti magát, hiszen aki csak egyszer is olvasott már WTCC Blogot, az tudja, a Citroen nagyon komoly, féléves előnyt szerzett tavaly a fejlesztési versenyben, mivel az FIA az ő érkezésükhöz kötötte az új műszaki szabályok bevezetését. A franciák pedig csak tavaly nyár elején mondtak biztosat, majd egy hónappal később már kész is volt a TC1-es C-Elysée.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
21 ÓRA
Az igazság azonban valahol a kettő között, félúton lapul. Egyértelműen hatalmas segítség volt a Citroen számára az a bizonyos fél éves előny, ám a Kolbász és Társa Húsipari Kft. (remélem, nincs ilyen) még kétszer ekkora fórból sem tudott volna sikert kisütni. Azaz kellett hozzá a szakértelem is.
Egy dolog biztos, a Citroen érkezése jelentősen megemelte a szintet a WTCC-ben. A franciák többet költenek, mint eddig bárki, süt a profi és alapos hozzáállás a program minden egyes molekulájáról, úgyhogy ha valaki labdába akar rúgni a jövőben, annak ez kell legyen a kiindulópont.

Negy_citroen

Fotó: Eurosport

A gyártók világbajnoki címének bebiztosítása alkalmából a riválisok képviselői mondtak véleményt a Citroen WTCC-s ténykedéséről. Végül a l'Equipe egyik újságírója is megszólal, aki testközelből ismeri a francia csapat működését.
"A Citroen nagyszerű munkát végzett, és a megfelelő forrásokkal, szakemberekkel valamint versenyzőkkel állt a kihívás elé. Bár hamarabb kezdhették el fejleszteni a TC1-es autójukat, mint a riválisok, mégis megérdemelték ezt a sikert. Nem próbálták meg átvenni a WTCC-ben kialakult szokásrendet, hanem mindent úgy csináltak, ahogy ők a WRC-ben szerzett tapasztalataik alapján jónak gondolták. Ezzel jelentősen megemelték a lécet a WTCC-ben, amit most a többieknek meg kell próbálniuk átugorni" - fogalmazott Gabriele Tarquini, a Honda gyári versenyzője."Amit a Citroen túraautós tapasztalatok nélkül idén elért a WTCC-ben, az mindenképpen figyelemreméltó. Az elejétől kezdve úgy készültek, hogy nem másodiknak érkeznek, és ezzel jelentősen megemelték a szintet a bajnokságban. Aki benéz a boxukba, és látja, milyen összpontosítással és odafigyeléssel dolgoznak, az nem lepődik meg ezen" - tette hozzá Rob Huff, a Lada pilótája."Sokan azt gondolják, hogy a Citroen eredménye a befektetett forrásoknak köszönhető, de ez így túl könnyű lenne. Pénzen nem lehet mindent megvenni, különösen a hozzáértést, a profi hozzáállást és a jó vezetést nem. Ők mindezzel rendelkeznek. Szerintem egyébként a specifikus tapasztalat nem kulcsfontosságú tényező az autósportban. Érkezhetsz bárhonnan, az F1-ből, a WRC-ből, vagy a WTCC-ből, a fontos az, hogy a megfelelő emberekkel és mentalitással rendelkezz. A Citroen magasabbra tette a lécet, és pontosan erre van szüksége minden olyan sorozatnak, amely az "FIA Világbajnokság" nevet viseli" - mondta Stuart Cowie, a Chevrolet-ket gyártó RML egyik vezetője.
Három vélemény, három eltérő márka részéről, ám egy dolog közös mindegyikben: a Citroen magasabbra tette a lécet. Hogy ez jó-e vagy sem, az kizárólag attól függ, honnan nézzük. Ha van mögöttünk egy kiapadhatatlan forrású gyártó vagy szponzor, akkor remek, hiszen minél színvonalasabb egy sorozat, annál jobb. Ha azonban már évek óta éppen csak hogy sikerül összekukázni a csapatod költségvetést, akkor pontosan annyira esik jól, mint egy gyomorszájas után a seggberúgás.

Citroen_Csapat_konc

Fotó: Eurosport

Végül pedig az ígért gondolat a francia l'Equipe újságírójától, aki tényleg kiválóan ismeri a Citroent, és egy kicsit segít rávilágítani, miért tudták ilyen jól kihasználni a kínálkozó lehetőséget.
"Évek óta nyomon követtem a Citroent a WRC-ben, és idén ugyanazt a megközelítést és minőséget láttam náluk a WTCC-ben, mint a raliban. Engem két dolog nyűgöz le náluk. Az egyik, hogy a csapaton belül milyen tökéletes a fiatalok és az idősebbek együttműködése. A fiatalok hozzák az új ötleteket, az idősebbek pedig a tapasztalatot. Mindenről nyitott egyeztetéseket tartanak, mindenki hozzáteheti a magáét, és így születik meg a végső döntés.""A másik az alázat. Mindig, mindennek úgy vágnak neki, mintha a legelejéről kezdenék, minden apró részletre odafigyelnek, és folyamatosan vizsgálat alá veszik a döntéseiket. Nagyon érdekes volt látni a csapat működését Marrakeshben, egy teljesen ismeretlen környezetben. Bármennyi tapasztalat is van mögöttük, ezek a srácok soha semmit nem vesznek biztosra" - fogalmazott Jerome Bourret.
Egy dologban biztosan megállapodhatunk: a Citroen nem csak a féléves fejlesztési előnynek köszönheti fölényes győzelmét, bár anélkül biztosan sokkal nehezebb dolguk lett volna. A lényeg azonban, hogy 2015-ben a többi gyártó is vegye fel a kesztyűt, mert a Citroen Racinget nem lehet félvállról venni.
U.i.: a táblán olvasható felirat: a tanulás győzelem éve!
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22