Pilotak_aut

Fotó: Eurosport

Elég sokáig tartott, mire megszületett a végső döntés valamennyi érintettről a szombati ausztriai időmérőn történ események kapcsán. De végül megszületett, és vasárnap hajnali fél kettőkor megkísérlem összefoglalni, pontosan ki és mennyit fizetett, illetve hány helyes büntetést kapott.
Először is nézzük a Q1-ben és a Q2-ben történt események kárvallottjait. Az időmérőn mindenki a szélárnyékkereséssel volt elfoglalva, aminek az lett az eredménye, hogy sor elején haladók drasztikusan lelassítottak, abban bízva, hogy valaki megelőzi őket, és így szélárnyékhoz jutnak. Ehelyett 30 km/h-val közlekedő "vonatok" alakultak ki, viccet csinálva az időmérőből. A felügyelők a sport megítélésnek rontása miatt a következő büntetéseket szabták ki:
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
14 ÓRA
Gabriele Tarquini: 24 helyes rajtbüntetés és 6000 euró.
Pepe Oriola: 16 helyes rajtbüntetés és 6000 euró.
Tom Coronel: 15 helyes rajtbüntetés és 4000 euró.
Yvan Muller: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Tiago Monteiro: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Michelisz Norbert: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Tom Chilton: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Rob Huff: 10 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.
Alex MacDowall: 8 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Stefano D'Aste: 5 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.
Darryl O'Young: 5 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.
Hugo Valente: 5 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.
Tarquini, Oriola és Coronel esetében azért súlyosabb a büntetés, mert ők a Q1-ben és a Q2-ben indokolatlanul lassan mentek. A felügyelők James Nash és Mikhail Kozlovszkij esetét is vizsgálták, ám ők megúszták büntetés nélkül.
A hab viszont csak este fél tíz környékén került fel a tortára, amikor a felügyelők mindhárom Hondát - köztük Michelisz Norbiét is - a sor végére küldték, mivel a Civic hátsó légterelője nem felelt meg a szabályban előírtaknak. A hivatalos dokumentum szerint a büntetés az első futamra vonatkozik.
Mivel még több dolgot is tisztázni kell, egyelőre csak egy előzetes rajtlistát tudtunk összeállítani, amiben rengeteg a kérdőjel, hiszen az eltérő büntetések miatt több pilóta is azonos pozícióba kerülne, az FIA pedig csak holnap reggel adja ki a végleges rajtrácsot. Íme:
1. Michel Nykjaer
2. James Nash
3. Alex MacDowall
4. Yvan Muller ?
4. Rob Huff ?
4. Mehdi Bennani ?
7. Tom Chilton ?
7. Mikhail Kozlovszkij ?
9. Fredy Barth
10. Stefano D'Aste ?
10. Franz Engstler ?
12. Marc Basseng
13. James Thompson
14. Charles Ng
15. René Münnich
16. Fernando Monje ?
16. Hugo Valente ?
18. Pepe Oriola ?
18. Darryl O'Young ?
20. Tom Coronel
21. Gabriele Tarquini ?
21. Tiago Monteiro ?
21. Michelisz Norbert ?
Ám lehet, hogy minden borul, hiszen a felügyelők hivatalos dokumentumai és a WTCC honlapja között mintha némi eltérés lenne. A határozatok - szerintem - egyértelműen kimondják, hogy a büntetéseket az első futamon kell letölteni, az 'fiawtcc.com' szerint viszont vannak olyanok, akik a második versenyre is kaptak visszasorolást. Szerintük pl. Tarquini 24 helyes büntijét úgy kell értelmezni, hogy 12 az első és 12 a második versenyre...
Egyelőre tehát az a biztos, hogy semmi sem biztos...
Fotó: WTCC Media
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
TEGNAP 18:22
WTCR
Nagy Daninak a kvali után akár a dobogó is elérhető Szlovákiában
TEGNAP 10:23