Ha 2022 hajnalán az ember szétnéz a nagy nemzetközi autós bajnokságok között, gyakorlatilag már alig talál olyat, amely tisztán benzines hajtású lenne.

Vannak teljesen elektromos sorozatok, mint a Formula E vagy az eTúraautó Világkupa, és találni rengeteg hibrid bajnokságot. Sőt, nemzetközi szinte már majdnem csak azt. Az elmúlt években hibrid lett a Forma 1, az Endurance Világbajnokság és Le Mans, az idei évtől pedig a Rali Világbajnokság is erre az ösvényre lép, miközben a Ralikrossz VB teljesen elektromos lesz.
Az FIA által elismert világsorozatok közül így 2022-be már csak a WTCR marad tisztán benzines (nem számítva az idén megalakuló Tereprali VB-t). A jövő pedig még elektromosabb, hiszen 2023-ban az Indycar is hibrid motorokra vált, és hamarosan a másik gigantikus amerikai sorozat a NASCAR is megteszi ezt a lépést.
WTCR
Fejlesztési lehetőségért vált márkát Tassi Attila új csapata
21/01/2022 05:36
A Túraautó Világkupa már tavaly is próbált elmozdulni a fenntartható működés irányába; 2021-ben a P1 Racing Fuels olyan üzemanyagot szállított a bajnokságnak, amely 15%-ban megújuló forrásból (bio és szintetikus) származik. Ezt hosszú távon 100%-ra szeretnék emelni, de ezen kívül is vannak nagy szabású tervek, hogy bajnokság lépést tartson a globális trendekkel.
A világkupa története során először hivatalosan is elhangzott, hogy a bajnokságnak hibriddé kell válnia, méghozzá nem csak a távolabbi jövőben.
„Ez a folyamat már zajlik, és a közeljövőben a WTCR alaposan át fog alakulni. Egészen biztosan nem lesz teljesen elektromos, mint az ETCR, de komoly változások várnak rá. Tavaly óta a sorozat bioüzemanyagot (egész pontosan biobenzint is tartalmazó üzemanyagot) használ, de ez nem elég. 2023 után a WTCR-nek is hibriddé kell válnia” – mondta Gavory az Autohebdonak.
Mivel a WTCR-ben komoly fejlesztési korlátozásokkal próbálják relatíve alacsonyan tartani a költségeket, szinte biztosan valamilyen közös hibrid rendszer kerülhet majd az autókba. Az is jó kérdés, hogy a teljesítmény folyamatos növelésére, a fogyasztás csökkentésére vagy az előzések segítésére használják majd az elektromos energiát.
A lépés egybe cseng a piac aktuális változásaival. Az autógyártók fokozatosan alakítják át palettájukat, melyen egyre nagyobb karikákat foglalnak el a hibrid vagy teljesen elektromos járművek. Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a bajnokság egyik legfontosabb partnere, a Hyundai, leáll a benzines motorok fejlesztésével.
A túraautózás pedig a technológiák helyett inkább a gyártók konkrét termékeinek reklámfala, márpedig olyan autót felesleges lesz hirdetni, amit már nem lehet kapni.
WTCR
Eldőlt! A hibrid technológia felé fordul a TCR-kategória is
17/01/2022 11:00
WTCR
Tassi Ati idén csapatot vált a WTCR-ben
14/01/2022 09:31