General

Fotó: Eurosport

Ha röviden kéne jellemezni a WTCC legnagyobb 2014-es problémáját, akkor csak annyit kéne mondanunk: az autóhiány. Az új TC1-es gépek erősek, szépek és vonzóbbak mint a korábbiak, ám ez nem segít azon, hogy igen kevés épült eddig belőlük.
Jelen állás szerint - ha minden jól alakul - 16 új autóval indulhat el az idei WTCC szezon. Ebből négyet a Honda, hármat-hármat a Citroën és a Lada, hatot pedig a privát RML csapat (Chevrolet) épít. Ez nem sok, de nem is katasztrofálisan kevés, ráadásul az új WTCC főnök szerint lesz több is.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
3 ÓRÁJA
"Arra számítunk, hogy a szezon végéig 18-ra vagy akár 19-re is nőhet a TC1-es autók száma a bajnokságban, ami remek hír" - mondta Francois Ribeiro a Motorsport-Totalnak.
Legjobb esetben tehát plusz három autóval lehet még számolni. Ebből az egyik bizonyára a negyedik Citroën, amelyet Ma Qing Hua vezet majd öt hétvégén. A másik kettő pedig az Onyx Racing januárban bejelentett ismeretlen autója (valószínűleg Ford) lehet, bár Mike Earle csapata a nagy meglepetést keltő első hír óta semmilyen életjelent nem adott magáról a nyilvánosság számára.
Kevés autó ide vagy oda, Ribeiro már most sikeresnek tartja az új WTCC-s évadot.
"Ez egy óriási lépés lesz a WTCC számára. A múltban sok kritikát kaptunk, hogy jó a bajnokság, de az autók nem elég vonzók. Ilyen téren az FIA-val és a gyártókkal való együttműködésnek köszönhetően idén nagyot lépünk majd előre. Figyelembe véve, hogy milyen későn született meg a döntés a szabályok 2015-ről 2014-re történő előrehozásáról, ez a 16 autó szerintem jó eredmény" - zárta a francia.
Efelől semmi kétség, és egy átmeneti szezont még el lehet viselni, ám ha jövőre sem lesz jelentősen több autó (és versenyképes áron), akkor az elkötelezett privát csapatok végleg hátat fordíthatnak a világbajnokságnak.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30